«نصب دوربین‌های آژانس فراتر از تعهدات ایران» کذب است
رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه دولت:

«نصب دوربین‌های آژانس فراتر از تعهدات ایران» کذب است

رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در یک سال گذشته و در حوزه کاربرد پرتوها توانسته‌ایم همه سامانه‌های مولد پرتو را در یک فرآیند طراحی و ساخت یکپارچه به ثمر رسانده و در عرصه ملی گسترش دهیم.
کد خبر: ۱۴۱۲۷۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، در جریان دیدار اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ضمن خوشامدگویی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ ای در روزهای اخیر در حسینیه امام خمینی(ره) خوشبختانه موجبات رضایت و خشنودی مقام معظم رهبری را فراهم کرد.

اسلامی افزود: بیانات رهبر مظعم انقلاب اسلامی و زمانی که ایشان برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای صرف کردند، از تحقق وعده‌ها حکایت دارد و نشان دهنده راهی است که ایشان در این سال‌ها ترسیم و پیگیری کرده‌اند.

وی تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه در اصل ترجمه میدانی و عملیاتی از شرایطی بود که نشان دهیم علیرغم محدودیت و فشارهایی که دشمن داشته، تحریم‌هایی که به کار گرفته، تهدیدات نظیر عملیات ترور، تخریب روانی مستمری که علیه برنامه هسته‌ ای کشور داشته، توانسته‌ایم به موفقیت دست یابیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: ما به سبب تحریم‌ها هم از نظر داخلی و هم در عرصه جهانی، تحت فشار قرار داریم اما با الطاف پروردگار و تلاش‌های همکاران و جوانان مومن و کارآمد، اکنون سازمان انرژی اتمی ایران و صنعت هسته‌ ای در مرز دانش حرکت می‌کند و خوشبختانه توانسته‌ایم به دستاوردهای بزرگی دست یابیم.

وی با بیان اینکه نکته حایز اهمیت برای ما این بوده که صنعت هسته‌ ای را بیش از پیش معرفی کنیم و در خدمت مردم قرار دهیم، اظهار کرد: مردم کشور باید بیش از گذشته نسبت به آثار و تاثیر فناوری هسته‌ ای در زندگی خود، حس نزدیکی پیدا کنند که گسترش فناوری‌ها و سامانه‌های طراحی و تولید شده در سازمان انرژی اتمی ایران می‌تواند این ماموریت را انجام دهد. در این مسیر به‌دنبال باز کردن مسیر و ایجاد ظرفیت جدید برپایه اهداف جهاد تبیین هستیم تا با روشنگری در مسیر راهیان پیشرفت، شرایطی فراهم سازیم که نسل جوان شامل اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، دانش آموزان و فعالان عرصه‌های گوناگون از نزدیک دستاوردهای هسته‌ ای را مشاهده کرده و با آن‌ها آشنا شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر لزوم همکاری سازمان انرژی اتمی ایران با دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: می‌توانیم در زمینه سرفصل‌های مورد نیاز طرفین، همکاری دوسویه داشته باشیم. امیدواریم این دانشگاه با توجه به رویکرد حرفه‌ای خود بتواند در زمینه تربیت نیروهای متخصص و مورد نیاز صنعت هسته‌ای گام‌های اساسی بردارد. زیرا تربیت نیروی انسانی بسیار مهم است و باید به حلقه مفقوده این حوزه یعنی مهارت تبدیل علم و دانش به فناوری توجه جدی شود چراکه نیازمند مهارت تبدیل علم و دانش به فناوری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره رویکرد صنعتی شدن طرح ها و دستاوردها را در سازمان انرژی اتمی ایران دنبال می‌کنیم و در تلاشیم تا فرآیند تبدیل ایده به محصول را کوتاه کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: در یک سال گذشته و در حوزه کاربرد پرتوها توانسته‌ایم همه سامانه‌ های مولد پرتو را در یک فرآیند طراحی و ساخت یکپارچه به ثمر رسانده و در عرصه ملی گسترش دهیم.

اسلامی تاکید کرد: توسعه دانش و مهارت مدیریتی و نیز تقویت ظرفیت مهندسی از حلقه‌های مفقوده کشور محسوب می‌شود که فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها عمدتا فاقد این مهارت هستند درحالی‌‌که باید این روند را اصلاح کرد تا آنان بتوانند جذب این عرصه شده و نقش‌آفرینی کنند.

امکان برقراری ارتباطات گسترده‌تر سازمان انرژی اتمی با دانشگاه خواجه نصیر

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در این دیدار با تشکر از انجام این نشست صمیمانه و امکان بازدید از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده تهران گفت: آقای اسلامی همواره در زمینه همکاری‌ با جامعه علمی و ارتباط صنعت و دانشگاه جزو مدیران پیشرو بوده‌اند و در سال‌های گذشته ایشان حمایت‌های فراوانی از دانشگاه‌ها داشته‌اند.

حسن کریمی افزود: با روحیه‌ای که از آقای اسلامی سراغ دارم، مطمئن هستم شاهد ارتباط گسترده‌تر و قوی‌تر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با سازمان انرژی اتمی ایران خواهیم بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، رویکرد جامعه محوری و تقاضا محوری دارد و شعار اصلی ما بر این مبنا است. به روایت آمار وزارت علوم، بیشترین درصد شاغلان در صنعت را این دانشگاه به خود اختصاص داده که یکی از افتخارات ما محسوب می‌شود.

کریمی توصیح داد: هم اکنون در این دانشگاه دارای یازده دانشکده هستیم که می‌توان به دانشکده‌های مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی صنایع، عمران و نقشه برداری، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، هوا و فضا، فیزیک، شیمی و ریاضی اشاره کرد که گروه‌های تخصصی در بیشتر این دانشکده‌ها می‌توانند بسیار مثمرثمر باشند.

وی بیان کرد: بیش از 315 نفر از اعضای هیات علمی و بیش از 7 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مشغول کار و تحصیل هستند. تعدادی از تعدادی از فارغ‌التحصیلان ما در سازمان انرژی اتمی ایران و زیرمجموعه‌های آن مشغول به‌کار هستند و امیدواریم این ارتباطات بیشتر شود.

گفتنی است در پایان این دیدار رییس و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده تهران، آزمایشگاه‌های تولید رادیو دارو نیز سایر بخش‌های سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردها و تحقیقات صنعت هسته‌ای قرار گرفتند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها