یزد- مدیر کل محیط زیست استان یزد گفت: راه اندازی خانه های محیط زیست از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار برای نگهداری بیش از پیش از محیط زیست و ارتقاء فرهنگی عمومی در این راستا است.
کد خبر: ۱۴۱۲۱۴۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سیدرضا نورانیان با حضور در دورهمی خبرنگاران استان یزد اظهار داشت: خانه محیط زیست، یک نهاد اجتماع محور محلی است که در آن مجموعه‌ای از کارگزاران و ذینفعان دولتی و غیردولتی محیط زیست زیر یک سقف مشترک گردهم می‌آیند و برای حفاظت و بهسازی محیط زیست، با محوریت ارتقای فرهنگ محیط زیست خود برنامه‌ها و تدابیر اثربخش را اتخاذ و اجرا می‌کنند.

مدیر کل محیط زیست استان یزد گفت:  راه اندازی خانه های محیط زیست از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار برای نگهداری بیش از پیش از محیط زیست و ارتقاء فرهنگی عمومی در این راستا است.

نورانیان با بیان این که برخی موارد وجود دارد که علی رغم داشتن عناوین محیط زیستی ولی ماهیت غیرمحیط زیستی دارد، گفت: متأسفانه طبق قانون جدید پایش واحدهای صنعتی و تولیدی استان باید فقط به روش تست انجام شود و در این باره نیز مشکلات مختلف و متعددی وجود دارد و این فرآیند نیازمند ساماندهی است.

مدیر کل محیط زیست استان با بیان این که امروزه محیط زیست به یک موضوع پرچالش برانگیز اجتماعی با ماهیت پیچیده، چندوجهی و دارای دامنه تاثیرات وسیع است، تاکید کرد: مردمی‌سازی محیط زیست نیاز با هدف جلب مشارکت هدفمند و اثربخش مردم، ایجاد، توسعه و تداوم فعالیت از دیگر اهداف ‌راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در کشور است.

وی کمبود نیروی انسانی را از دیگر دغدغه‌های محیط زیست در استان یزد دانست و گفت: اداره کل محیط زیست استان یزد در حال حاضر فقط با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

مدیرکل محیط زیست یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در مناطق مختلف از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل محیط زیست استان یزد است، گفت: توسعه فرهنگی عمومی در رابطه با محیط زیست از جمله اهداف راه اندازی خانه محیط زیست است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها