عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

موشک هایپرسونیک در بحبوحه‌ی تحریم‌های دشمن، ساخته شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه پیش روی جهانیان در ساخت موشک هایپرسونیک قرار دارد، علم و فناوری‌های دانش‌پایه‌ای است که در بحبوحه تحریم‌ها رقم خورد؛ آن هم در شرایطی که رقیب ما ادعا می‌کرد که می‌تواند تحریم‌های فلج‌کننده‌ای داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه پیش روی جهانیان در ساخت موشک هایپرسونیک قرار دارد، علم و فناوری‌های دانش‌پایه‌ای است که در بحبوحه تحریم‌ها رقم خورد؛ آن هم در شرایطی که رقیب ما ادعا می‌کرد که می‌تواند تحریم‌های فلج‌کننده‌ای داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۱۲۰۰۶

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبر۲۴ در خصوص پرتاب موفقیت‌آمیز موشک هایپرسونیک طی روزهای گذشته، گفت: این اقدام بیانگر آن است که در تامین امنیت ملی برای کشورمان جدی هستیم و نه تنها امروز، بلکه فردا و فرداهای دیگر را نیز مورد توجه قرار داریم.

وی تصریح کرد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین در بخش‌های دیگر از جمله وزارت دفاع و سازمان‌ها و نهادهای مربوطه همواره بر این تاکید شده است که منافع ملت ایران در اولویت است و اکنون با کاری که سپاه انجام داده است گوشه‌ای از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران، به رخ جهانیان کشانده شد.

این نماینده افزود: گرچه این موشک تهاجمی است اما بیانگر روحیه و رویکرد دفاعی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است که تامین‌کننده امنیت و صلح است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما برای تامین صلح، مجبوریم موضوعات دفاعی را در اولویت خود قرار دهیم؛ بنابراین در یک کلام می‌توانیم بگوییم که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یکی از چند کشور محدود جهان است که دستش آنقدر بلند است که بتواند یقه خاطیان و متجاوزان را بگیرد.

مقتدایی خاطر نشان کرد: اکنون فناوری‌هایی که توسط دانشمندان کشورمان تجهیز شده است به کمک امنیت ملی کشور و صلح و ثبات در منطقه آمده است. اکنون در موقعیتی قرار داریم که هزاران دانشمند و ده‌ها مرکز و مجموعه مرتبط با دفاع و امنیت توانستند کاری خارق‌العاده انجام دهند.

وی در ادامه بیان کرد: در سال‌های گذشته همواره ایران در مسیر پیشرفت در عرصه دفاعی حرکت کرده است و اکنون دانشمندان ایرانی با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از داشته‌های خود به پیشرفت‌های مختلفی در حوزه دفاعی رسیده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس ابراز داشت: ساخت چنین موشکی نیازمند آن است که هزاران دانشمند و صدها مرکز پژوهشی دارای توانمندی دانش‌بنیان دور هم جمع شده و بتوانند هم‌افزایی لازم را داشته باشند. آنچه پیش روی جهانیان قرار دارد، علم و فناوری‌های دانش‌پایه‌ای است که در بحبوحه تحریم‌ها رقم خورد؛ آن هم در شرایطی که رقیب ما ادعا می‌کرد که می‌تواند تحریم‌های فلج‌کننده‌ای داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: این توانمندی‌ها در کنار تفوق ما در دریا، دیپلماسی و فرآیندهای مرتبط، هم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را قدرتمندتر کرده است و هم ثبات منطقه را که ایران در محور آن قرار دارد، بیش از پیش جلو می برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران در سال‌های گذشته تلاش کرده با تکیه بر دانش بومی و فناوری‌های داخلی و توان متکی بر آن، کارهای خود را پیش ببرد. اکنون سطح بالاتری از پیشرفت در عرصه بین‌المللی را برای ایران شاهد هستیم که این امر کمک می‌کند تا در معاملات بین‌المللی بتوان این واقعیت را ترسیم کرد که ایران توان دفاعی خود را در بالاترین سطح در اختیار دارد و می‌تواند با تکیه بر توان داخلی جریان امور را به نفع خود و کشورهای منطقه تأمین کند./خبر24

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها