سالی که نکوست!
شکست مدیرعامل در روز اول تمرینات استقلال

سالی که نکوست!

رونمایی از سرمربی جدید آبی‌ها

در انتظار اعلام رسمی نکو!

زمان حقیقت فرا رسیده است. بعد از چند روز پرحاشیه، استقلال سرانجام سرمربی خود را انتخاب خواهد کرد. طبق وعده مدیران باشگاه، امروز ساعت به ۲۴ نرسیده، نام سرمربی استقلال به صورت رسمی اعلام می‌شود. اما چه کسی روی این نیمکت همیشه جنجالی لیگ‌برتر خواهد نشست؟ جواد نکونام، محمد ربیعی یا یک گزینه خارجی؟!
زمان حقیقت فرا رسیده است. بعد از چند روز پرحاشیه، استقلال سرانجام سرمربی خود را انتخاب خواهد کرد. طبق وعده مدیران باشگاه، امروز ساعت به ۲۴ نرسیده، نام سرمربی استقلال به صورت رسمی اعلام می‌شود. اما چه کسی روی این نیمکت همیشه جنجالی لیگ‌برتر خواهد نشست؟ جواد نکونام، محمد ربیعی یا یک گزینه خارجی؟!
کد خبر: ۱۴۱۱۹۷۹
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش

مذاکره با نکونام
یکشنبه شب این هفته، حجت کریمی و علی امیری، مدیرعامل و معاون استقلال در شمال شهر تهران با جواد نکونام جلسه‌ای دو ساعته برگزار کردند. این جلسه جواد نکونام تمام خواسته‌های خود را مطرح کرد و دو نماینده استقلال به طور کامل سر اجرای این خواسته‌ها، با او توافق کردند. ظاهرا در پایان جلسه به نکونام اعلام شد روز چهارشنبه نامش به صورت رسمی اعلام خواهد شد تا در فصل جدید روی نیمکت استقلال بنشیند.

چرا تعلل؟
ظاهرا عدم شفافیت در مدیریت فوتبال ایران، همچنان روح و ذهن هواداران را شکنجه می‌دهد. کانال‌های هواداری استقلال روز گذشته یکصدا به انتقاد شدید از حجت کریمی پرداختند که چرا تعلل به خرج می‌دهد؟ آنها معتقدند بودند کریمی می‌توانست هفته گذشته (بدون اتلاف وقت) جواد نکونام را به عنوان سرمربی اعلام و از او حمایت کند. سرپرست استقلال اما این کار را نکرد و در عوض بازی ساختگی مذاکره با مربیان خارجی را راه انداخت؛ در حالی که می‌دانست وزارت ورزش موافق قرارداد دلاری یا یورویی نیست. در ادامه بازی عجیب‌تر شد. کریمی ناگهان کمیته فنی تشکیل داد تا بگوید اگر هم مربی انتخاب شده، کار آنها نیست! از نظر منتقدان، تمام بازی‌های کریمی و معاونش علی امیری به این دلیل بود که اگر فردا روی نکونام انتخاب شود و به موفقیت نرسد، ناکامی را پای دیگران بنویسند. کمیته فنی هم فهمید چه خبر است و به همین دلیل اعضای‌ آن کلا ناراضی هستند!

تفاوت افتخارات
در ادامه این بازی سرکاری، دیروز خبر رسید حجت کریمی و امیری با محمد ربیعی هم جلسه‌ای برگزار کرده‌اند. او فصل گذشته مس رفسنجان را به مقام پنجمی در لیگ‌برتر رساند. افتخارات او و نکونام قابل قیاس نیستند. کاپیتان اسبق تیم‌ملی دو جام قهرمانی و دو بار سهمیه آسیا را به دست آورد که بار دوم فولاد را به جمع ۴ تیم برتر غرب آسیا رساند، در حالی که ربیعی افتخار قهرمانی در لیگ یک را داشته است. دیروز رسانه‌های استقلالی به خاطر مذاکره با ربیعی تندترین و شدیدترین هجمه را به حجت کریمی داشتند و از او خواستند این بازی را تمام کند.

نکو، استقلال و ثبات؟
به نظر می‌رسد بازی سرکاری مدیریت استقلال امروز به پایان می‌رسد و جواد نکونام رسما به عنوان سرمربی آبی‌ها معرفی خواهد شد. نکونام قصد دارد دوران تازه‌ای را در این باشگاه رقم بزند، دوره‌ای که طرفداران امیدوارند همراه با ثبات باشد. استقلال در سال‌های گذشته نه در مدیریت و نه روی نیمکت ثبات نشده، در حالی که تیم رقیب یعنی پرسپولیس به واسطه همین امتیازات قهرمانی‌های مهمی به دست آورده است. خبرهای موثق از داخل حکایت از آن دارد نکونام بعد از معارفه، با تغییر در کادر فنی، به غیر از مهدی هاشمی‌نسب که حضورش خواسته طرفداران بوده، کمک‌های جدیدی را معرفی می‌کند. او دو دستیار اسپانیایی به تهران می‌آورد که یکی از آنها قطعا «یوسو سسما» است. گویا قرار است علاوه بر هاشمی‌نسب، یک دستیار نام‌آشنای استقلالی هم به کادر فنی اضافه شود که نکونام در حال مذاکره است و نامش به زودی اعلام خواهد شد.

نگرانی بزرگ
عمده نگرانی هواداران استقلال به نقل و انتقالات بازمی‌گردد. ۱۱ بازیکن این تیم بازیکن آزاد هستند و باشگاه هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است. سپاهان و تراکتور از مدت‌ها قبل به فکر نقل و انتقالات بوده و مذاکراتی داشته‌اند. یحیی هم از قبل به باشگاه گفته بود اگر بماند کدام بازیکنان را می‌خواهد. پرسپولیس اگر تیم فعلی‌اش را هم حفظ کند، از رقبا جلو خواهد بود. استقلال اما به مراتب وضعیت‌ سخت‌تری دارد. حتی بعضی بازیکنان تهدید به فسخ کرده‌اند. اگر باشگاه هفته گذشته نام نکونام را اعلام می‌کرد، قاعدتا می‌توانست چند قدم جلوتر باشد. تا این لحظه هنوز باشگاه فهرست خریدی از سرمربی جدید خود نگرفته، بنابراین تا فهرست تهیه شود و باشگاه اقدام کند، زمان بیشتری می‌طلبد! دیروز رسانه‌ها اعلام کردند قرار است او چند بازیکن فولاد را به تهران بیاورد اما ظاهرا فقط یکی از بازیکنان این باشگاه مدنظر نکونام است. درباره تمدید قراردادها هم باشگاه با مربی‌اش مذاکره خواهد کرد. مشخص نیست بعضی بازیکنان از جمله حسینی بتوانند رضایت نکونام را برای ماندن جلب کنند یا نه؟ امسال بودجه استقلال هم مثل اکثر باشگاه‌ها محدود شده ولی بعضی از قراردادها اعتبار دارد و رقم آنها عجیب و غریب است. مثلا سجاد شهباززاده قراردادی ۲۲ میلیاردی برای فصل جدید دارد، در حالی که بودجه استقلال برای بستن بازیکنان، مربیان و تمام هزینه‌ها چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است! مدیریت استقلال گویا تصمیم گرفته تا مذاکرات جدیدی با بازیکنان انجام دهد و رقم قراردادشان را کاهش دهد. این کار سختی است که اکثر باشگاه‌ها دارند، مگر این‌که بخواهند زیرمیزی به بازیکنان پول بدهند. خبر رسیده خود نکونام هم قصد دارد رقم دستمزدش را کاهش دهد تا باشگاه بتواند به لحاظ مالی شرایط بهتری داشته باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها