مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور خبر داد:

اختصاص ارز برای واردات دام از پاکستان‌

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: به منظور رونق واردات دام در سیستان و بلوچستان جهت تامین گوشت مورد نیاز کشور ارز به این بخش تعلق خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۴۱۱۵۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، صدرالله دولت بعد از ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی تولید گوشت قرمز، واردکنندگان دام، مدیران کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی گوشت استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به خاطر داشتن مرز مشترک با کشورهای نظیر پاکستان و موقعیت بازارچه‌های مرزیش ظرفیت قابل توجهی برای واردات دام و در نتیجه تامین نیاز کشور به گوشت قرمز به جای طی مسیر طولانی واردات از دیگر کشورها دارد.

وی تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه ضروری است با همت والا مسئولان استانی در قالب یک برنامه منظم و دقیق به پروار، کشتار و بسته بندی حدود 500 هزار رأس دام اندیشیده شود تا محصل همه اقدامات منجر به عدم واردات گوشت منجمد از کشورهای دیگر شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی تبدیل استان سیستان و بلوچستان به هاب قرنطینه دام را در اولویت دارد، تصریح کرد: به منظور رونق واحدهای پرواربندی در این استان نگرانی در زمینه نهاده های دامی وجود ندارد و تمام ظرفیت های ملی برای حمایت از این بخش مهیاست.

وی همچنین بر توسعه واحدهای بسته بندی گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان جهت بسته‌بندی تاکید کرد.

در این نشست معاون سازمان دامپزشکی کشور، معاون امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی،مدیران کل ادارات وابسته جهادکشاورزی و جمعی از فعالان اقتصادی در تولیدگوشت حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها