در جلسه وحدت رویه نمایندگان اتاق بازرگانی در هیئت‌های حل اختلاف تأمین اجتماعی تأکید شد؛

لزوم آگاه‌سازی کارفرمایان از جدیدترین قوانین و دستورالعمل‌های تأمین اجتماعی

در جلسه وحدت رویه نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیئت‌های حل اختلاف تأمین اجتماعی بر ضرورت آگاهی‌بخشی و آشنایی کارفرمایان استان با جدیدترین قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط با این حوزه تأکید شد.
کد خبر: ۱۴۰۹۸۵۷

جام جم آنلاین اصفهان؛  محمدرضا برکتین عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با تأکید بر اینکه زمان بیشتری از جلسات وحدت رویه به‌جای بیان مشکلات و مصداق‌ها باید صرف تدوین سازوکار بهبود شود، اظهار داشت: این سازوکار بهبود ابزارهای گوناگونی هم دارد که از مهم‌ترین آنها، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین برگزاری جلسات و مذاکره با نمایندگان مجلس به‌عنوان قانون‌گذار است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات حوزه تأمین اجتماعی باید تمام عوامل درونی و بیرونی موثر را شناسایی کرد، افزود: تنها در این صورت است که می‌توان مشکلات را ریشه‌یابی و برای رفع هرکدام چاره‌اندیشی کرد.

برکتین ادامه داد: بهبود، سازوکار خاص خود را دارد و مولفه‌های گوناگونی را نیز در بر می‌گیرد که آموزش و آگاه‌سازی کارفرمایان از جدیدترین قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی از جمله این مولفه‌ها است. این سازوکار باید در کوتاه‌مدت تدوین شود تا بتوانیم گام‌های بعدی را برای بهبود برداریم.

در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیئت‌های حل اختلاف تأمین اجتماعی به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند که برگزاری جلسات منظم وحدت رویه به منظور تبادل نظر میان اعضا و ضرورت هماهنگی بیشتر میان نمایندگان اتاق بازرگانی در هیئت‌های حل اختلاف تأمین اجتماعی از جمله موارد مطرح‌شده بود.

همچنین تأکید شد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید در حوزه تأمین اجتماعی به سرعت به اطلاع کارفرمایان برسد تا ضمن افزایش سطح آگاهی آنها، از ایجاد مشکل میان کارگر و کارفرما و بروز دعاوی جلوگیری شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها