رئیس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش:

سوالات امتحانات نهایی دینی لو نرفته است

رئیس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در واکنش به ادعای لو رفتن سوالات اولین امتحان نهایی و انتشار سوالات در فضای مجازی این موضوع را از اساس تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۴۰۸۸۱۲
نویسنده مریم خباز - گروه جامعه

فرخ طبری در گفت و گو با جام جم افزود: ما منتظر تکرار چنین ادعاهایی تا آخرین روز برگزاری امتحانات نهایی هستیم با این که اطمینان کامل داریم که هیچ سوالی به بیرون درز نکرده و اینها مشتی فریب و تبلیغات سوء است. برای اثبات این قضیه نیز حتما ادعاهای مطرح شده را صحت سنجی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی می توانند با غرض ورزی در فضای مجازی ادعای هرچیزی را داشته باشند تا جو روانی جامعه را ملتهب کرده و تغییر دهند. کسانی که پشت این کارها هستند، می توانند به راحتی ساعت مربوط به انتشار سوالات در فضای مجازی را نیز ادیت کرده و مدعی شوند که ساعت 4 صبح سوالات را منتشر کرده اند اما اینها همه ادعاست و چون جنبه احقاق حقوق عمومی را دارد ما با حساسیت آنها را بررسی  خواهیم کرد.

طبری اظهار داشت: دیروز دو یا سه دقیقه مانده به 8 صبح یعنی فقط چند دقیقه قبل از تکثیر سوالات و توزیع آن میان دانش آموزان، رمز سوالات توسط مرکز سنجش گشوده شد پس به هیچ عنوان قبل از این ساعت نمی تواند سوالی به بیرون درز کرده باشد.

به گفته وی، از چهار روز پیش عده ای مدعی در اختیار داشتن و فروش سوالات امتحان فیزیک شده اند در حالی که سوالات این درس هنوز طراحی نشده و طراحان در قرنطینه به سر برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها