بازگشت ناوگروه ۳۶۰ به وطن
چرا حضور ناوگروه ارتش در اقیانوس‌های دنیا مهم بود؟

بازگشت ناوگروه ۳۶۰ به وطن

مطالعه سرگذشت شخصیت‌های بزرگ تاریخ همواره سرشار از درس‌های مهم برای زندگی است. به قول جورج آر.آر مارتین: «کسی که کتاب می‌خواند تا قبل از مرگ هزاران زندگی را تجربه می‌کند.»
مطالعه سرگذشت شخصیت‌های بزرگ تاریخ همواره سرشار از درس‌های مهم برای زندگی است. به قول جورج آر.آر مارتین: «کسی که کتاب می‌خواند تا قبل از مرگ هزاران زندگی را تجربه می‌کند.»
کد خبر: ۱۴۰۸۳۹۸

حالا اگر آنچه می‌خوانیم سرگذشت سایر انسان‌ها باشد، تجربیات بسیار زیادی را نیز به زندگی خود افزوده‌ایم. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث اهمیت کتاب‌های زندگی‌نامه می‌شود، تجارب نهفته در دل آنهاست. زندگی‌نامه افراد مختلف ما را با برخی از پستی‌وبلندی‌هایی آشنا می‌کند که باید در زندگی با آنها روبه‌رو شویم. از روزهای سیاه و دشوار گرفته، تا لحظات طلایی که موفقیت ما در آنها رقم می‌خورند. همگی این موارد را می‌توان با نگاه به زندگی‌نامه افراد موفق آموخت. همچنین می‌توان به برخی از این کتاب‌ها به چشم راهنمایی برای رشد و توسعه فردی نگریست. درواقع مطالعه این آثار دید ما را نسبت به زندگی باز و ما را برای پذیرش هر چالشی آماده می‌کنند.

استیو جابز
اگر نام والتر آیزاکسون به گوش‌تان خورده باشد، حتما می‌دانید که او برخی از بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه افراد مشهور را نوشته است. زندگی‌نامه استیو جابز اما تنها به موفقیت‌های این نابغه اختصاص ندارد. بلکه بخش‌های تاریک زندگی شخصی و کاری او را نیز به تصویر کشیده است. از تعهد و خلاقیت که موجب موفقیت کم‌نظیرش تا ویژگی‌های شخصیتی منفی او همگی در روایت آیزاکسون وجود دارند. خواندن این کتاب نه‌تنها شما را به تحسین این مرد بزرگ وا می‌دارد، که الهام‌بخش زندگی شخصی شما نیز خواهد بود. این کتاب در ایران توسط منیژه شیخ‌جواد و ارمغان جزایری ترجمه شده و در نشر پیکان به چاپ رسیده است.

ملاله
شاید اگر هرکدام از ما به‌جای او بودیم، هیچ‌گاه به فکر نوشتن یک خودزندگی‌نامه نمی‌افتادیم. ملاله یوسف‌زی دختری پاکستانی است که پس از اظهارنظرش درباره ضرورت تحصیل زنان، توسط طالبان ترور می‌شود. تروری که البته موفقیت‌آمیز نبود و او توانست از این اتفاق جان سالم به‌در ببرد اما این پایان راه نبود. او تصمیم گرفت به‌جای تسلیم، به مبارزه علیه ظلم ادامه دهد. کتاب «منم ملاله» علاوه بر این‌که یکی از بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه به حساب می‌آید، یکی از کتاب‌های مهم حوزه زنان هم به‌شمار می‌رود. این کتاب در ایران بارها ترجمه شده اما پیشنهاد ما ترجمه صداقت حیاتی نشر نگاه است.

معصومه آباد
کتاب «من زنده‌ام» سرگذشت معصومه آباد و چهار اسیر دیگر را بیان می‌کند که در دوران جنگ به اسارت ارتش بعث عراق درآمدند. معصومه آباد که هنگام اسارت تنها ۱۷ سال داشت، به‌خوبی داستان پررنج و سخت اسرای دوران جنگ را به تصویر کشیده است. در کنار تمام این رنج‌‎ها باور و اعتقادی که این دختر به آزادی داشته بی‌شک بزرگ‌ترین درسی است که از این کتاب می‌گیریم. من زنده‌ام در انتشارات بروج به چاپ رسیده است. اگر به کتاب‌های دفاع‌مقدس علاقه‌مندید، حتما این کتاب را مطالعه کنید.

فیل نایت
مشهورترین کمپانی ورزشی دنیا چگونه به موفقیت رسید؟ «کفش باز» روایت فیل نایت، موسس کمپانی نایک، از شروع تا به موفقیت رسیدن این کمپانی محبوب است. این کتاب شما را با چالش‌هایی که فیل نایت در طول این دوران با آنها دست‌وپنجه نرم کرده آشنا می‌کند. کتابی که علاوه بر جذابیت، می‌تواند انگیزه خواننده را برای موفقیت افزایش دهد. انتشارات میلکان این کتاب را با ترجمه شورش بشیری منتشر کرده است.

سرالکس فرگوسن
چه چیزی بهتر از تجربیات و داستان زندگی فردی که بسیاری وی را بهترین مربی فوتبال تاریخ می‌نامند؟ سر الکس فرگوسن، مربی افسانه‌ای سال‌های نه چندان دور منچستریونایتد، در این کتاب داستان موفقیت خود در این باشگاه محبوب را روایت می‌کند. نکاتی که او در حین روایت‌های واقعی خود بیان می‌کند، همگی می‌توانند به رشد و پیشرفت شما کمک کنند. البته پیشنهاد ما این است که کتاب دیگر او یعنی «رهبری» را هم مطالعه کنید چراکه این کتاب به‌صورت کاملا تخصصی درس‌هایی را که برای تبدیل‌شدن به یک مدیر و رهبر درجه یک نیاز دارید به شما آموزش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها