در این مقاله در رابطه با نحوه گرفتن نمره بیست در امتحان ریاضی و موفق شدن در درس ریاضی توضیحات کاملی ارائه شده است.
کد خبر: ۱۴۰۷۸۷۴

در این مقاله در رابطه با نحوه موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره ۲۰ در امتحان ریاضی توضیحاتی ارائه می کنیم. اگر برای گرفتن نمره اول کلاس و نمره بیست در درس ریاضی مصمم و متعهد هستید ادامه این مطلب را بخوانید.

توضیحات کلی در رابطه با نحوه مطالعه درس ریاضی برای گرفتن نمره ۲۰
برای گرفتن نمره بالا و نمره ۲۰ در درس ریاضی یا هر درس دیگری باید یک روند درست، صحیح و فوق العاده را در طول ترم اتخاذ کنید. مهمترین نکته این است که مطالعه درس ریاضی را در طول ترم انجام دهید و آن را به ایام امتحانات موکول نکنید. با مطالعه ریاضیات در ایام امتحانات ممکن است بتوانید نمره مناسبی بگیرید و قبول شوید اما گرفتن نمره بالا و نمره بیست بعید به نظر می رسد. حتی اگر در ایام امتحانات درس را کامل بخوانید باز هم فرصت حل تمرین و مسئله به اندازه کافی را نخواهید داشت و مباحث در ذهن شما سازماندهی نمی گردد. در نتیجه با به تعویق انداختن مطالعه ریاضی و موکول کردن آن به ایام امتحانات شانس خودتان برای گرفتن نمره ۲۰ را به شدت کاهش می دهید.

ریاضی درس شب امتحانی نیست و برای یادگیری آن و تسلط بر آن لازم است در طول ترم با برنامه ریزی درست مطالعه گردد و تمرینات و مسائل زیادی برای آن حل شود. به هر اندازه تمرینات و نمونه سوالات امتحانی بیشتری حل کنید احتمال گرفتن نمره بیست برای شما بیشتر خواهد شد. فرق نمی کند که می خواهید در ریاضی نهم نمره ۲۰ بگیرید یا نمره اول کلاس را در ریاضی دهم یا یازدهم بگیرید، در هر صورت یک روند درست و منطقی برای حل تمرین و مسئله و مطالعه ریاضی در طول ترم بسیار لازم است.

چگونه در امتحان ریاضی ۲۰ بگیریم

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که تمرینات زیادی برای درس ریاضی حل کنید. حین مطالعه مطالب را آموزش می بینید اما حین حل تمرین و مسئله عملا از آن استفاده می کنید و در این مرحله اشکالات شما مشخص خواهد شد. اگر اشکالات زیادی دارید با یک معلم ریاضی خوب و برجسته کلاس خصوصی هماهنگ کنید. در سایت معلم خصوصی https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php ایران مدرس اساتید ‌و مدرسین مجرب و بهترین مدرسین تدریس خصوصی ریاضی دوازدهم، یازدهم، دهم، نهم، هشتم، هفتم، ششم، ریاضی ابتدایی تا دانشگاه و ... حضور دارند.

علاوه بر مطالب گفته شده باید کتاب درسی را با دقت بالا بخوانید. هر سوالی در امتحان مطرح شود از کتاب درسی است و برای گرفتن نمره ۲۰ در درس ریاضی باید ۱۰۰ درصد بر کتاب درسی مسلط باشید. خیلی در جستجوی کتاب های کمک آموزشی مختلف نباشید. کتاب درسی خودتان را عالی بخوانید.

نحوه درست تمرین کردن و شیوه صحیح حل مسئله برای درس ریاضی
برای اینکه در امتحان ریاضی بهترین نمره ممکن را بگیرید باید درست تمرین حل کنید و شیوه صحیح حل مسئله را بدانید. ابتدا مثال های حل شده در کلاس و متن درس جدید را با دقت بالا بررسی کنید و نکات مهم را یادداشت نمایید. در ادامه همان مثال ها را سعی کنید بدون نگاه کردن به آن یک بار دیگر حل کنید. اگر درس را یاد گرفته باشید باید مثال ها را خودتان بتوانید حل نمایید.

در ادامه سراغ تمرینات کتاب درسی بروید. تمرینات ریاضی معمولا از ساده به مشکل ارائه می شود. از تمرینات ساده تر شروع کنید و آنها را حل نمایید. اگر حل المسائل دارید سریع جواب تمرینات را نبینید. خودتان به حل سوال فکر کنید و هر چیزی که بلد هستید را بنویسید. ذهن شما باید عادت کند راه حل ارائه دهد. سپس راه حل خودتان را با راه حل درست مقایسه کنید و اگر جواب شما اشتباه هست از آن درس بگیرید. درست تمرین حل کردن برای ریاضی بسیار مهم است و اگر ذهن شما به ارائه راه حل عادت کند در امتحان بسیار موفق خواهید شد.

چگونگی حضور و مشارکت در کلاس های ریاضی برای گرفتن نمره ۲۰
اگر می خواهید در درس ریاضی نمره عالی و حتی بیست بگیرید باید بهترین استفاده را از کلاس های ریاضی داشته باشید. بسیار مهم است که در کلاس ها غیبت نکنید. اگر اشکالات زیادی دارید یا زمان کمی برای مطالعه در اختیار دارید از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در کنار کلاس های اصلی خودتان استفاده نمایید. در کلاس های ریاضی حضور فعالی داشته باشید، در ردیف‌های جلوی کلاس بشینید و سوال بپرسید.

کلاس ریاضی را فرصتی برای یادگیری و پیشرفت ببینید. سعی کنید در همان کلاس درس مطالب را آموزش ببینید به این ترتیب در وقت و زمان شما صرفه‌جویی می شود و باز هم بیش از پیش به گرفتن نمره ۲۰ نزدیکتر خواهید شد. نکته بعدی اینکه در کلاس ریاضی جزوه بنویسید. نوشتن جزوه علاوه بر اینکه باعث می شود بعدا یک منبع مطالعه عالی در اختیار داشته باشید بلکه باعث می شود در کلاس تمرکز بیشتری هم داشته باشید و درس را بهتر یاد بگیرید.

چگونه در امتحان ریاضی ۲۰ بگیریم

استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای پیشرفت سریع و عالی در ریاضی
در کنار موارد ذکر شده در بالا، استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و در کنار داشتن یک معلم خصوصی ریاضی خوب می تواند بسیار زیاد برای گرفتن نمره بیست در درس ریاضی موثر باشد. خصوصا اگر به دلایلی در کلاس های اصلی خودتان حضور کاملی نداشته اید و یا زمان کمی در اختیار دارید در این حالت داشتن کلاس با یکی از بهترین مدرسین ریاضی که از دانشگاههای معتبر مانند دانشگاه تهران، شریف، امیرکبیر، دانشکده ریاضی دانشگاه خواجه نصیر https://math.kntu.ac.ir/ و ... فارغ التحصیل شده اند، بسیار توصیه می شود. در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس www.IranModares.com بهترین معلم های خصوصی ریاضی و سایر دروس حضور دارند. مدرسین برجسته در کمترین زمان مطالب را به شما آموزش داده و به شما کمک می کنند که ریاضی را مفهومی یاد بگیرید و گرفتن نمره ۲۰ در ریاضی برای شما کاملا ممکن خواهد شد.

بسیاری از مباحث در ریاضی اهمیت زیادی دارند. به عنوان مثال بحث های مهم و پایه ای مانند مثلثات، انتگرال و مشتق، تابع، محاسبه حد، مجموعه، احتمال و ... را باید خوب یاد بگیرید. بر فرمول های مثلثات مسلط باشید و برای یادگیری انتگرال و مشتق تلاش نمائید. بسته به سر فصلهای ریاضی پایه خودتان باید مهمترین مباحث را بلد باشید. استفاده از کلاس های خصوصی در خانه و یا تدریس خصوصی آنلاین هم بسیار مفید است و شما را به گرفتن نمره بیست در درس ریاضی نزدیک و نزدیک تر می نماید.

برای گرفتن نمره 20 در ریاضی موارد زیر حائز اهمیت است:

1- در کلاس های ریاضی حضور منظم و فعال داشته باشید و جزوه یادداشت کنید. فقط حضور فیزیکی در کلاس مهم نیست بلکه باید فعال باشید، سوال بپرسید، جزوه بنویسید و به کلاس درس به عنوان فرصتی برای یادگیری نگاه کنید.

2- در طول ترم ریاضی را بخوانید. ریاضی درسی نیست که با خواندن آن در ایام امتحانات بتوانید نمره خیلی خوبی بگیرید. بعد از هر جلسه کلاس درس را مرور نمائید. برای درس ریاضی در طول ترم تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. حل کردن نمونه سوالات امتحانی هم برای گرفتن نمره بیست در ریاضی بسیار موثر است. البته باید قبل از آن تمرینات زیادی حل کرده باشید و در ایام امتحانات برای جمع بندی و بدست آوردن تسلط بیشتر می توانید نمونه سوال های امتحانی را مورد بررسی قرار دهید.

برای یادگیری درس ریاضی انگیزه اشتیاق و هدف داشته باشید
هدفی برای خودتان در نظر بگیرید. اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید بر روی یک کاغذ بنویسید "من مطمئن هستم نمره این ترم من در درس ریاضی 20 است" و این کاغذ را به دیوار اتاقتان بزنید. به این ترتیب برای خودتان هدف تعیین کرده اید. برای رسیدن به هدف خودتان با انگیزه و اشتیاق درس بخوانید و تمام راهکارهای رسیدن به هدفتان را امتحان کنید. هدف سوخت کوره موفقیت است. اگر می خواهید در درس ریاضی عالی عمل کنید و نمره خوبی بگیرید باید برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

از کتابهای کمک آموزشی ریاضی معتبر استفاده کنید
اگر برای یادگیری بهتر درس ریاضی قصد دارید از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید، از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده نمائید. البته همانطور که در بخش های قبل گفته شد، کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای یادگیری و آموزش بهتر درس ریاضی و برای گرفتن نمره بالا و نمره 20 در درس ریاضی می تواند مفید باشد. تمرینات اضافه تر را از روی کتابهای کمک آموزشی حل کنید و نکاتی که ممکن است در کتاب درسی ریاضی گفته نشده باشد را از روی این کتابها بخوانید.

اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید، بعد از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور نمائید. تمرینها را دوباره حل کنید و مثالها را بررسی کنید. در این مرحله هم اگر سوالی پیش آمد یادداشت کنید که جلسه بعد بپرسید. تمرینها را خودتان از اول حل کنید. به جواب نگاه نکنید. ببینید آیا می توانید حل کنید. تا جایی که می توانید از مغزتان کار بکشید. ذهن شما هر چه بیشتر فعالیت داشته باشد و تمرین حل کند قوی تر می شود.

منبع: چگونه در امتحان درس ریاضی 20 بگیریم؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها