کار با رنگ‌ها برای همه افراد از کوچک و بزرگ دلنشین و لذت‌بخش است و استرس و اضطراب را از افراد دور می‌کند.
کد خبر: ۱۴۰۷۸۳۴

آموزش نقاشی با رنگ انگشتی برای کودکان
کار با رنگ‌ها برای همه افراد از کوچک و بزرگ دلنشین و لذت‌بخش است و استرس و اضطراب را از افراد دور می‌کند. رنگ انگشتی برای کودکان دقیقا همین کاربرد را دارد و بدون وارد کردن هیچ‌گونه آسیبی به پوست کودک، نیاز او به کار کردن با رنگ‌ها را برآورده می‌کند. چند سالی است که رنگ انگشتی به‌عنوان یکی از وسایل نقاشی کودکان در مهد کودک و پیش‌دبستانی استفاده می‌شود. اگر شما هم قصد دارید یک تفریح جذاب برای فرزندتان فراهم کنید، رنگ انگشتی یک انتخاب عالی است. در این مقاله ایده‌های جذابی برای نقاشی با رنگ انگشتی کودکانه به شما پیشنهاد می‌دهیم تا از آن‌ها برای سرگرم کردن و افزایش مهارت‌های دست‌ورزی و خلاقیت کودکتان استفاده کنید.


رنگ انگشتی مناسب چه سنی است؟
رنگ انگشتی از مواد بی‌ضرر و سالم ساخته می‌شود که هیچ آسیبی به پوست کودکان وارد نمی‌کند. در سال‌های اخیر کار با رنگ انگشتی در مهد کودک به یکی از برنامه‌های کودکان تبدیل شده است. بااین‌حال شما می‌توانید رنگ انگشتی را برای کودک یک ساله خود نیز تهیه کنید و اوقات خوشی را برای فرزندتان بسازید. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم هنگام خرید لوازم نقاشی حتما رنگ انگشتی را هم در فهرست خرید خود قرار دهید.
هرچند رنگ انگشتی برای کودکان 1 تا 6 ساله بیشترین کاربرد را دارد، اما همه افراد در هر سنینی می‌توانند از نقاشی با رنگ انگشتی روی کاغذ لذت ببرند. طرح‌های جذابی را با استفاده از این وسیله نقاشی می‌توانید روی کاغذ و روی صورت بکشید. در ادامه ایده‌های جذابی برای نقاشی با رنگ انگشتی کودکانه برایتان بیان می‌کنیم.


نقاشی ماهی با رنگ انگشتی
برای کشیدن نقاشی ماهی با رنگ انگشتی فقط کافی است کف دست فرزندتان را به رنگ موردعلاقه‌اش آغشته کنید. حالا از کودک بخواهید تا کف دست خود را روی کاغذ فشار دهد. برای جذاب‌تر شدن ماهی می‌توانید برای کف دست از یک رنگ و برای انگشت‌ها از رنگ دیگری استفاده کنید. به‌این‌ترتیب یک ماهی خواهید داشت که رنگ بدنش با رنگ دم و باله‌ها متفاوت خواهد بود.
برای جذاب‌تر شدن نقاشی نیز می‌توانید با رنگ سبز شروع به کشیدن جلبک‌های کف دریا کنید. همچنین از کودک بخواهید تا نوک انگشت خود را داخل رنگ سفید بزند و در امتداد یک خط بالای دهان ماهی روی کاغذ فشار دهد. با این کار حباب‌هایی خواهید داشت که جلوه نقاشی را بیشتر می‌کند. اوقات خوشی که با نقاشی با رنگ انگشتی برای فرزندتان می‌سازید، قطعا به قیمت رنگ انگشتی می‌ارزد.
آموزش نقاشی با رنگ انگشتی برای کودکان
درخت؛ نقاشی با رنگ انگشتی ساده
اگر به‌دنبال ایده برای نقاشی با رنگ انگشتی برای کودکان پیش دبستانی هستید، درخت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای این کار باید با رنگ قهوه‌ای یک تنه همراه با شاخه بکشید و برای کشیدن برگ‌ها از رنگ انگشتی استفاده کنید. اگر کودکتان هنوز توانایی کشیدن تنه و شاخه درخت را ندارد، این کار را شما انجام دهید. برای نقاشی تنه می‌توانید از وسایل گواش یا مداد رنگی استفاده کنید. سپس از فرزندتان بخواهید تا انگشتش را داخل قوطی رنگ انگشتی زده و روی شاخه‌ها فشار دهد.
بسیاری از مربیان برای کار با رنگ انگشتی در مهد کودک مناسبتی عمل می‌کنند؛ به‌عنوان مثال در فصل پاییز برای آشنایی بیشتر کودکان با این فصل، از آن‌ها می‌خواهند تا درختی با برگ‌های زرد، نارنجی و قرمز بکشند. اگر شما هم می‌خواهید فرزندتان را با حالت درختان در فصل‌های مختلف آشنا کنید، این روش مناسب شماست. در فصل پاییز رنگ‌های مختص این فصل و در فصل بهار و تابستان رنگ‌های سبز تیره و سبز روشن را در اختیار کودکتان بگذارید.

آموزش نقاشی با رنگ انگشتی برای کودکان

گریم کودکان؛ نقاشی با رنگ انگشتی روی صورت
یکی از تفریح‌های جذاب کودکان انجام نمایش‌های مختلف با حیوانات است. برای این کار می‌توانید نقاشی با رنگ انگشتی روی صورت را در برنامه‌های فرزندتان قرار دهید. به‌عنوان مثال، برای گریم گربه روی صورت، اطراف دهان کودکتان را با رنگ انگشتی سفید رنگ کنید و قسمت گونه‌ها و پیشانی او را به رنگ زرد یا نارنجی درآورید. حالا نوک دماغ او را سیاه کنید و سبیل‌های گربه را از کنار لب‌ها تا روی گونه‌ها بکشید. این ایده برای نقاشی با رنگ انگشتی کودکانه بسیار مناسب است و مهارت‌های گفتاری و خلاقیت او را حین نمایش افزایش می‌دهد.


ایده‌های نقاشی با رنگ انگشتی با کف دست
کودکان زیر 3 سال معمولا توانایی در دست گرفتن مداد و کشیدن طرح‌های موردنظرشان را ندارند. برای افزایش قدرت دست‌ورزی کودک می‌توانید از او بخواهید تا کف دستش را به یک رنگ آغشته کند و سپس آن را روی کاغذ فشار دهد. حالا نوبت شما است که با استفاده از مداد یا خودکار رنگی طرح‌هایی را به رد کف دست کودکتان روی کاغذ اضافه کنید.
برای نقاشی مرغابی می‌توانید روی رد انگشت شست، نوک و چشم‌های مرغابی را بکشید. سایر انگشت‌ها هم به‌منزله دم مرغابی خواهد بود. بال‌های آن را نیز می‌توانید خودتان به‌دلخواه به نقاشی اضافه کنید. کشیدن سایر عناصر مانند سبزه، ماهی‌های کوچک داخل آب، ابر و رنگین‌کمان جذابیت اثر هنری فرزندتان را بیشتر خواهد کرد.


فواید نقاشی با رنگ انگشتی برای کودکان
هماهنگی بین حواس پنج‌گانه از مهم‌ترین کارهایی است که به رشد جسمی و ذهنی کودک کمک می‌کند. در ادامه فواید نقاشی با رنگ انگشتی برای کودکان را برمی‌شمریم:
● به‌کارگیری حواس مختلف از جمله لامسه و بینایی
● تقویت مهارت دست‌ورزی و استفاده از ماهیچه‌های دست و انگشتان
● افزایش تمرکز با کشیدن طرح‌های انتخابی
● یادگیری نحوه ترکیب رنگ‌های اصلی برای ساخت رنگ جدید
● آشنایی با رنگ‌ها و شکل‌های هندسی
● افزایش خلاقیت با کشیدن طرح‌های تخیلی
● توسعه مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی
کودکان با استفاده از رنگ انگشتی می‌توانند احساسات مختلف خود را از جمله آرامش، اضطراب، شادی و خشم را روی کاغذ پیاده کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانید احساس فرزندتان را هنگام نقاشی بهتر درک کنید.


تجربه ارتباط شیرین با فرزندان با محصولات نقاشی ایران تحریر
در این مقاله به بیان ایده‌های جذاب برای نقاشی با رنگ انگشتی برای کودکان پرداختیم و فواید کار با این وسیله نقاشی را بررسی کردیم. هنگام خرید رنگ انگشتی حتما به ویژگی‌های مهمی مانند استاندارد و بی‌ضرر بودن رنگ‌ها برای پوست کودک توجه کنید. بعضی از رنگ انگشتی‌ها خوراکی هستند و برای استفاده خردسالان مانعی ندارند. توصیه می‌کنیم حتما رنگ انگشتی را از مراکز فروش معتبر خریداری کنید تا آسیبی به فرزندتان وارد نشود.
ایران تحریر یک سایت فروشگاهی با تنوع بالای کالاها است که امکان خرید اینترنتی انواع لوازم تحریر و نوشت‌افزار را برای هر سنی فراهم می‌کند. برای مشاهده و خرید محصولات نقاشی و طراحی به سایت این فروشگاه با آدرس irantahrir.shop مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها