در این گزارش به مجموعه ای از رویدادهای فرهنگی و ادبی برگزار شده در روز دوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره شده است.
کد خبر: ۱۴۰۷۶۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، در دومین روز از سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شاهد بازگشایی غرفه کشور تاجیکستان با حضور محمد مهدی اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و زلفیه دولت زاده وزیر فرهنگ کشور تاجیکستان بودیم.

پس از افتتاح غرفه کشور تاجیکستان، وزیر فرهنگ و سفیر کشور تاجیکستان نظام الدین زاهدی از سایر غرفه های بین الملل بازدید کردند.

همچنین در غرفه ترکیه یکی از نسخه های قدیمی مثنوی معنوی به وزیر فرهنگ ایران و تاجیکستان اهدا شد، همچنین نشستی با موضوع تعاملات فرهنگی ایران و تاجیکستان برگزار شد.

علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب در نشست خبری روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت از فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان در بخش مجازی خبر داد.

با توجه به دو روز پایانی در هفته اول نمایشگاه کتاب حضور جمعیت نسبت روز افتتاحیه نمایشگاه بیشتر بود.

در گفتگو با تعدادی ناشران عمومی عنوان شد که در این دو روز مشکل چندان بزرگی برای ارائه خدمات به بازدید کنندگان ‌وجود نداشت، از ویژگی مثبت و پررنگ دومین روز نمایشگاه حضور پررنگ مردم در بخش بین الملل بود.

همچنین غرفه مکتب حاج قاسم نیز در هر ساعتی از تایم نمایشگاه پذیرای گروه های سنی مختلف بود که عدم محدودیت سنی مخاطبان در این غرفه نکته حائز اهمیتی است که در این دوره از نمایشگاه رقم خورد.

از بازگشایی بخش بین‌الملل و فروش میلیاردی تا حضور حافظ شیرازی

دیوارهای آزاد غرفه محفل دانایی نیز که از ایده های جدید و نو این دوره از نمایشگاه است از روز گذشته در نمایشگاه محلی برای اعلام نظرات در خصوص موضوعات مختلف است.

حضور افراد با پوشش ِ هم عصر شخصیت هایی مانند فردوسی، حافظ، مولا، جلال آل احمد در فضای صحن مصلی و شبستان نیز از رویدادهای جذاب ‌و جالب است که از روز ابتدایی نمایشگاه قابل بود.

حضور این افراد در بخش های مختلف نمایشگاه، سبب استقبال و واکنش مثبت مردم شده که جمع کثیری از مراجعه کنندگان نمایشگاه کتاب خواهان گرفتن عکس با چنین افرادی بوده اند.

در عصر پنجشنبه استندآپ کمدی با اجرای میثم درویشان پور در کوشک کتاب برگزار شد ، در این اجرا قطعه ای طنز با موضوع کتاب و کرونا اجرا شد که با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد.

گفتنی است دومین روز از سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با برگزاری رویدادهای مختلف در کوشک کتاب، جوایز کتاب های سال جمهوری اسلامی ایران، گوشه نقد، کارگاه های آموزشی، نشست های سرای ملل و… همراه بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها