استاندار آذربایجان شرقی گفت: از تعداد ۱۷۹ پروژه مصوب سفر ریاست جمهوری به استان که اغلب پروژه‌های نیمه تمام را شامل می‌شدند، حدود ۱۶۰ پروژه فعال شده‌ و ۳۰ پروژه نیز به اتمام رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۴۰۷۳۲۶

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: عابدین خرّم در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: از همان روزهای اول بعد از استقرار دولت سیزدهم در استان، مدل مفهومی توسعه در تبریز و آذربایجان شرقی را با استفاده از نخبگان و دانش آموختگان دنبال کردیم.

وی ادامه داد: بیش از ۲۲۰ همت در شش بخش استان طی سال گذشته سرمایه گذاری انجام گرفته که عمدتا مبتنی بر آمایش سرزمینی بوده است. مثلا در بحث صنعت، توجه جدی به تکمیل زنجیره‌های تولید کرده‌ایم. بخش کشاورزی، معادن، گردشگری، حمل و نقل، کیف و کفش، چرم و شرکت‌های دانش بنیان نیز از جمله دیگر برنامه‌های استان در سال گذشته بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد دانش بنیان از سال گذشته در استان راه افتاده و امروز زنجیره ارزش استان با همت این اقتصاد در حال چرخش است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان در خرداد سال گذشته، اظهار کرد: این سفر حقیقتا یک سفر کم نظیر و بی نظیر بود چرا که تعداد ۱۷۹ مصوبه در این سفر داشتیم که اغلب شامل پروژه‌هایی می‌شدند که مردم سال‌ها در انتظار تحولی برای اجرای آن‌ها بودند.

وی افزود: استانی که به تولید، تجارت و صادرات مشهور بود امروز تبدیل به کارگاه عظیم شده که این موضوع دستاورد سفر ریاست جمهوری بوده است.

خرّم اظهار کرد: این سفر در مجموع بیش از ۱۹ همت مصوبه داشت که طی یک سال ۷۲۵۰ میلیارد تومان آن یعنی بالاتر از سهم یکساله تخصیص یافته است. در این راستا پروژه‌هایی مثل راه آهن تبریز-میانه، سد گرمی چای و طرح توسعه مس سونگون که بیش از ۲۰ سال راکد بودند و یا پروژه انتقال آب ارس به تبریز که هشت سال در انتظار بود، همگی فعال شده‌اند.

وی با بیان این‌که برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و سهم ارزش افزوده استان مشخص است، گفت: اکنون بیش از ۱۰ درصد بزرگراه‌های کشور در سطح استان در حال ساخت است. طی یک سال گذشته، ۵۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۵ کیلومتر آسفالت روستایی و بیش از ۷۰۰ کیلومتر جاده روستایی عملیاتی شده است.

وی با اشاره به وجود طرح تکمیل هشت سد در استان، افزود: دو سد آبگیری شده ولی شبکه پایاب آن‌ها تکمیل نشده و عملیات احداث شش سد نیز متوقف بود که اکنون همگی در حال کار هستند. طی ۱.۵ سال گذشته نیز محصولات کشاورزی استان علی رغم کاهش بارندگی و وضعیت خشکسالی و گرما، ۱.۵ میلیون تن افزایش داشته است.

وی در خاتمه عملیاتی نشدن طرح پست‌های برقی به میزان ۴۰۰ کیلووات و تکمیل مدون دوم تصفیه خانه تبریز را از جمله چالش‌های سفرهای ریاست جمهوری عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها