توافق ایران و سوریه در حوزه گردشگری مذهبی

اولین پرواز زائران ایران به سوریه ۱۵ خرداد انجام می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

توافق ایران و سوریه در زمینه همکاری مشترک فضایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به طرف سوری در ساخت ماهواره مورد نیاز در حوزه ارتباطات کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۴۰۶۷۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، عیسی زارع پور با اشاره به اینکه که ایران جزو ۱۰ کشور توانمند در ساخت و پرتاب ماهواره در دنیاست، درباره همکاری‌های وزارت ارتباطات کشورمان با سوریه گفت: در این سفر یک تفاهنامه همکاری با طرف سوری امضا شد که برای اجرای آن یک جلسه کاری با وزیر ارتباطات سوریه و معاونان این وزارتخانه برگزار شد.

وی افزود: برای توسعه صادرات محصولات حوزه ارتباطات توافقات خوبی صورت گرفت و برای مشارکت شرکت‌های خصوصی کشورمان برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز سوریه و موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.
 
زارع پور ادامه داد: این همکاری‌ها شامل در اختیار قرار دادن داده‌ های فضایی تا ساخت ماهواره‌هایی می شود که مورد نیاز این کشور است.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه طراحی سامانه های دیجیتال و در اختیار گذاردن تجربیات جمهوری اسلامی در زمینه طراحی دولت الکترونیک و هوشمند هم توافقات خوبی صورت گرفت.

زارع پور تاکید کرد: برای پیگیری این توافقات ما یک گروه کاری ویژه را متشکل از نمایندگان دو طرف مشخص کردیم که اجرای این تفاهمنامه را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها