در پی حملات پهپادی اوکراین به کرملین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت هرگونه ضدحمله اوکراین به پیامدهای اسفناکی منجر می‌شود.
در پی حملات پهپادی اوکراین به کرملین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت هرگونه ضدحمله اوکراین به پیامدهای اسفناکی منجر می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۶۵۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، در پی حملات پهپادی روز گذشته (چهارشنبه) اوکراین به کرملین با هدف سوء‌قصد به جان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه،‌ «میخائیل گالوزین» معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد ضدحملات اوکراین به پیامدهای اسفناکی منجر خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا» تأکید کرد کی‌یف و حامیان این کشور، تمامی ابتکارات برای مذاکرات صلح را از مسیر اصلی خارج می‌کنند.

گالوزین با اشاره به کمک‌های نظامی غرب به اوکراین ادامه داد، اوکراین با سلاح‌های کشورهای غربی به منظور پیشبرد طرح بلندمدت ضدحمله علیه روسیه پمپاژ می‌شود اما چنین چیزی نه تنها به نتایج مثبتی ختم نمی‌شود بلکه تنها موجب خونریزی بیشتر خواهد شد.‌

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه خود تصریح کرد:‌ «کی‌یف و اربابان آنگلوساکسون آن در حالی که خواهان "شکست استراتژیک روسیه" هستند، همه ابتکارات مذاکرات صلح را از مسیر خود خارج می کنند».

وی در این خصوص گفت: «پمپاژ بدون فکر و غیرمسئولانه کی‌یف با سلاح‌های مدرن غربی و حمایت از ایده ضدحمله آن تنها به خونریزی و تشدید بیشتر درگیری منجر می‌شود».

او با تأکید بر این‌که مسکو برای هرگونه تحولات در درگیری‌ها آمادگی دارد، ادامه داد: «باید به رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن در خصوص پیامدهای اسفناک برنامه‌هایشان گوشزد کرد».

در ماه‌های اخیر، مقام‌های اوکراینی و غربی در مناسبات مختلف درباره طرح ضدحملات گسترده علیه روسیه صحبت کرده‌اند و هفته گذشته «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین تصریح کرد ارتش این کشور «عموماً برای حمله آماده است» و منتظر دستور از مقام‌های عالیرتبه است.

چهارشنبه «ایوگنی پریگوژین» رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر گفت که نیروهای اوکراینی ضدحملات خود در باخموت را آغاز کرده‌اند.کرملین نیز در همان روز از حمله دو پهپاد به کاخ کرملین با هدف سوء‌قصد به پوتین خبر داد.

گرچه کی‌یف رسماً هرگونه مشارکت در این حملات پهپادی را رد کرده اما روسیه گفته حق انتقام‌جویی در هر مکان و هر زمان که لازم باشد را برای خود قائل است./فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها