معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی برای همه اقشار جامعه در شهر انجام شده است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی برای همه اقشار جامعه در شهر انجام شده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۳۶

جام جم آنلاین- خراسان رضوی-  "یوسف اسماعیل زاده" در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اهداف معاونت فرهنگی شامل توجه به حوزه خانواده محوری، حوزه مناطق پیرامونی، مردمی سازی مسائل فرهنگی، نشاط فرهنگی، توجه به حوزه بانوان و اقشار خاص، فضا آرایی شهری و فضا سازی و اخلاق اجتماعی، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و فرهنگی و کتاب و کتابخوانی می‌شود.

وی افزود: در حوزه خانواده محوری باشگاه های مخاطب محور ایجاد شد و ماموریت آن این بود که برای اقشار مختلف خانواده از زوج جوان تا افراد مسن برنامه هایی تدوین شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: این باشگاه‌ها شامل کهکشان کودکی ویژه‌ کودکان دو تا ۶ سال، جام ویژه کودکان هفت تا ۹ سال، ملکه ویژه دختران ۹ تا ۱۲ سال و سراج ویژه پسران ۹ تا ۱۲ سال است.

اسماعیل زاده ادامه داد: باشگاه مانا ویژه نوجوانان 12 تا 15 سال و باشگاه رایانو ویژه نوجوانان 15 تا 18 سال بخشی از باشگاه هایی هستند که در حوزه معاونت فرهنگی و هنری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ماه امت، اتوبوس بازی برای تغییر فضای شهر، برپایی خیابان های مهدوی با تاکید بر حوزه پیرامونی، حضور قاری مصری و برپایی نمایشگاه های قرآنی از جمله برنامه‌های ویژه در زمینه محله محوری است، گفت؛ همچنین پروژه بهبود مساجد در دست اقدام است که بیشترین آن نیز در منطقه ۴ و ٧ خواهد بود.

جلب مشارکت بیش از ۲۵۰۰تشکل در دو برنامه مناسبتی شمس و حسینیه‌ای به وسعت شهر

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در نمایشگاه شمس هزار و ۲۶۴ تشکل و در حسینیه شهر هزار و ۳۵۰ تشکل شرکت کردند، همچنین برنامه جاماندگان اربعین در سال گذشته ایجاد و 20 رویداد شهری برگزار شد.

وی ادامه داد: در بحث نشاط شهروندی در کلیه مناسبت‌های ملی و مذهبی، نورافشانی اجرا و بیش از پنج هزار پاتوق سرود ملی و مذهبی برپا شد؛ همچنین بهار مهدویت با محوریت مناطق 13 گانه، جشن روزه اولی ها و اجرای سرود سلام فرمانده از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: در این حوزه توجه ویژه‌ای به بانوان شد و بیش از هزار دوره آموزشی برگزار گردید که بیش از 85 درصد خانم ها در این دوره‌ها حضور پیدا کردند. همچنین به سه هزار خانواده کتاب هدیه داده شده است.

اسماعیل‌زاده تاکید کرد: از دیگر اقدامات می‌توان به برگزاری جشن ایراندخت، چاپ کتاب دختران شهید می شوند، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای موفق و اجتماع زنان مشهدی در روز ولادت حضرت معصومه(ع) اشاره کرد.

واگذاری کامل فضاآرایی شهری به مناطق

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: در همین راستا بود که مدیریت مراکز فرهنگی به مناطق واگذار شد و فضا آرایی شهری توسط مناطق در حال انجام است و در سال 1401 هیچ اقدام ستادی در فضاآرایی شهری انجام نشد.

اجرای ۱۳۰۰ رویداد فرهنگی در شهر

وی با اشاره به اینکه ١٣٠٠ رویداد در مناطق مختلف برگزار شد که از جمله آن می‌توان به پویش مشهد مهربان اشاره کرد، تصریح کرد: در حوزه اخلاق اجتماعی نیاز به فضای سیاستی داشتیم و فاز ششم خط عابر خط زندگی در دستور کار قرار گرفت همچنین چاپ نشریه شهرآرا مترو و توسعه آن نیز در دستور کار قرار دارد؛ آموزش داوطلبان آتش نشانی، آموزش ترافیک به 6 هزار کودک، آموزش به هشت هزار راننده اتوبوس و تاکسی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

اسماعیل زاده اضافه کرد: در بخش سیما منظر شهری توجه به یادمان های دائم و موقت از موضوعاتی است که به آن توجه شد و تغییر رویکرد داشتیم؛ یادمان دائم اژدهای کشف رود و مرغ ملکوت و... نیز با همین سیاست احداث شده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: شهر ما منقش به تصاویر است و ۱۲ هزار متر دیوار نگاری در شهر انجام شده که این اقدامات در ایام استقبال از بهار به صورت ویژه انجام شده است؛ در سال گذشته 306 هزار متر مربع فضاآرایی شهری مناسبتی انجام شده و در بحث ایثار و شهادت، سال گذشته میزبان دانش آموزان و اقشار مختلف بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها