مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از 2 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است که حدود 960 هکتار از آن تاکنون ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۴۰۵۶۶۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن‌، عصر امروز(یکشنبه ۶ اردیبهشت) در شورای مسکن شهرستان اردستان اظهار کرد: امروز در شورای مسکن شهرستان برای الحاق اراضی و تعیین تکلیف ساخت مسکن برای شهرهای اردستان، زواره و مهاباد تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: با تاکید مسئولان شهرستان مقرر شد ساخت مسکن نهضت ملی در شهرستان اردستان به‌صورت تک واحدی و ویلایی ساخته شود و امروز مصوب شد در دو هفته آینده قرعه کشی بین متقاضیان مسکن در شهر مهاباد انجام و زمین‌ها تحویل داده شود. تاکید داریم متقاضیان پس از دریافت زمین مراحل ساخت و اخذ مجوزهای لازم از واحد های مسکونی را در زمان بندی مشخص انجام شود در غیر این صورت زمین برگشت داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه الحاق زمین در شهر زواره نیاز به یک زمان دو ماهه دارد که باید مراحل اداری آن برطرف شود و به شهرستان اعلام شود، گفت: همچنین الحاق ۳۹ هکتار زمین در شهر اردستان مصوب شده است که مصوبه شورای استان آن به شهرستان ارسال می‌شود و طرح تفکیکی آن با همراهی شهرداری‌ها انجام و زمین‌ها به مردم تحویل داده می‌شود.

قاری قرآن بیان کرد: در استان اصفهان بیش از ۲ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده که حدود ۹۶۰ هکتار از آن تاکنون ابلاغ شده، ۵۰۰ هکتار از آن در مسیر الحاق و مابقی آن مازاد بر ظرفیت جدید شهر اصفهان پیش‌بینی شده که برای ایجا یک شهر جدید در حال برنامه ریزی است.

وی تصریح کرد: متقاضی موثر مسکن در کل استان از عدد ۴۲۲ هزار بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر حائز شرایط شدند که ۵۰ درصد این افراد برای شهر اصفهان و مابقی که حدود ۷۰ هزار نفر هستند در ۱۱۰ شهر استان توزیع شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد زمین‌های الحاقی در استان اصفهان مشخص شده است گفت: در سال ۱۴۰۲ وارد فاز اجرایی ساخت مسکن و پیگیر برنامه زمان بندی و پیشرفت فیزیکی واحدها را دستور کار داریم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها