«راه بازگشت» به «حقیقت و عدالت»
پیشنهادهای سینمایی «جام‌جم» برای آخر هفته با تلویزیون

«راه بازگشت» به «حقیقت و عدالت»

آخرین جلسه صلح و سازش خانواده وحید مرادی با خانواده قاتل او بی‌نتیجه ماند و قاتل وحید در فهرست افراد اعدامی قرار گرفت. خانواده مقتول خواستار قصاص او شده و گفته‌اند به هیچ عنوان حاضر به گذشت از خون پسرشان نیستند.
آخرین جلسه صلح و سازش خانواده وحید مرادی با خانواده قاتل او بی‌نتیجه ماند و قاتل وحید در فهرست افراد اعدامی قرار گرفت. خانواده مقتول خواستار قصاص او شده و گفته‌اند به هیچ عنوان حاضر به گذشت از خون پسرشان نیستند.
کد خبر: ۱۴۰۵۶۲۷

به گزارش خبرنگار جام‌جم، یازدهم تیر سال۹۷ درگیری خونین در محوطه هواخوری زندان رجایی‌شهر میان چند گروه از زندانیان رخ داد و باعث قتل مردی جوان به نام وحید مرادی شد. او به اتهام درگیری و قتل دوست قدیمی‌اش در پنت‌هاوسی در ولنجک تهران بازداشت و دوره محکومیتش را در زندان می‌گذراند. در ارتباط با قتل او در زندان تعدادی از زندانیان بازداشت شدند که سرانجام بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته زندان رجایی‌شهر کرج نشان داد مردی به نام سعید که به اتهام قتل دو نفر تا پای چوبه دار رفته بود، عامل این قتل است.
سعید در جریان تحقیقات گفت: «روز حادثه من را تازه از سوئیت آورده بودند. حمام کردم و وارد سالن شدم. من از درگیری بی‌خبر بودم که یک‌مرتبه دیدم وحید و دوستانش وارد سالن شده و با بقیه زندانیان درگیر شدند. قبول دارم که من هم در درگیری شرکت کردم اما قبول ندارم که من او را کشته‌ام. در دعوا افراد زیادی بودند که ممکن است آنها قاتل باشند.» سعید پس از محاکمه در شعبه چهارم دادگاه خانواده حکم قصاص گرفت که حکم مجازاتش زمستان سال گذشته در دیوان‌عالی کشور تایید شد.
با تایید حکم قصاص، پرونده برای اجرا نزد امین کرمانی‌نژاد، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. دیروز ــ چهارشنبه ــ پنجمین جلسه صلح و سازش پرونده سعید در اجرای احکام دادسرای جنایی تهران برگزارشد، اما پدر وحید همچنان خواستار قصاص بود و حاضر به گذشت نبود‌. مرد سالخورده گفت‌: هیچ‌گاه به قاتل پسرم رضایت نمی‌دهم‌. پنج سال است که داغ او در دل من، همسرش، مادرش و نوه‌ام مانده است. پسر این خانواده به ما رحم نکردند. ما چگونه به پسرشان که جان فرزندم را گرفت رحم کنیم‌. با خانواده قاتل چند جلسه صلح و سازش گذاشتند اما ما هر بار گفتیم رضایت نمی‌دهیم. افرادی سراغ‌مان فرستادند که بی‌نتیجه بود. روز چهارشنبه هم جلسه آخر صلح و سازش برگزار شد دوباره به این خانواده گفتیم رضایت نمی‌دهیم. این خواسته همسرم، عروسم و نوه ۱۰ساله‌ام است. حتی شایعه کرده بودند که خانواده‌ام ۲۰‌میلیارد تومان می‌گیرند و رضایت می‌دهند که این دروغ محض است. من و خانواده‌ام قاتل را نمی‌بخشیم و فقط قصاص می‌خواهیم. حتی قاتل او را پای چوبه دار هم نمی‌بخشم و حکم او قرار است به‌زودی در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شود. این در حالی بود که مادر و خواهر سعید بعد از آن‌که نتوانستند رضایت بگیرند به دست و پای پدر وحید افتادند و گریه‌کنان فریاد می‌زدند او اشتباه کرده و در یک دعوا مرتکب قتل شد. این گریه و التماس‌ها نیز کار به‌جایی نبرد و پدر وحید دادسرا را ترک کرد‌. نام سعید به اتهام قتل وحید در فهرست افراد اعدامی قرار گرفته است و به‌زودی اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها