رئیس حوزه هنری استان بوشهر در نشست  شعر هیات؛

استان بوشهر پیشینه درخشان و بی بدلیل در حوزه شعر آیینی دارد

نخستین همایش «شعر زمان» یادمان «محمد زمان گلدسته» شاعر فقید گرگانی و نام‌آشنای کشوری در گرگان برگزار شد
نخستین همایش «شعر زمان» یادمان «محمد زمان گلدسته» شاعر فقید گرگانی و نام‌آشنای کشوری در گرگان برگزار شد
کد خبر: ۱۴۰۵۶۱۰
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گر گان ، نخستین همایش «شعر زمان» یادمان «محمد زمان گلدسته» شاعر فقید گرگانی و نام‌آشنای کشوری با حضور جمعی از مسئولان و شاعران کشوری و استانی و دوست داران فرهنگ و ادب آیین و خانواده‌اش، در تالار موسسه فرهنگی میرداماد برگزار شد.

در این مراسم، پس از پخش کلیپی درباره آن شاعر فقید، علی‌اکبر فرهنگیان شاعر آیینی کشورمان که ازجمله مهمان‌های این مراسم بود، ضمن یادآوری خاطرات نحوه آشنایی‌اش با مرحوم محمد زمان گلدسته، گفت: محمد زمان گلدسته شبیه‌ترین شاعر به مرحوم محمدرضا آقاسی ازنظر سلوک رفتاری و جهان شعری بود.

وی سپس افزود: استان گلستان و شهرستان گرگان دارای قدمت فراوانی در حوزه فرهنگ و شعر و ادب دارد اما باید عرض کنم آن‌قدر که درجاهای دیگر محمد زمان معروف و نام‌آشنا بود، در شهر و دیار خودش کمتر او را می‌شناختند.

فرهنگیان ادامه داد: هر شهر و دیاری پیشینه و مفاخری دارد و معتقدم مسئولان نباید محمد زمان گلدسته را فراموش کنند، زیرا او شاعری توانا در تراز کشوری در شعر آیینی بود و باید در زمره مفاخر این منطقه به او توجه شود.

در ادامه همایش، جمعی از شاعران استانی و کشوری، ضمن ادای احترام به روح آسمانی شاعر فقید، اشعاری از آن سفرکرده و نیز اشعاری از خود را باحال و هوای جهان شعری مرحوم گلدسته قرائت کردند.

در پایان همایش، در حضور خانواده مرحوم گلدسته و جمعی از مسئولان، از کتاب «شاعر آیینه‌ها» نگاهی به زندگی شاعر اهل‌بیت (ع) محمد زمان گلستان، به قلم علیرضا احمدی که به همت انتشارات نوروزی در 126 صفحه مصور منتشرشده است، رونمایی به عمل آمد.

یادآوری می‌شود؛ این همایش به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، موسسه فرهنگی میرداماد و مجمع شاعران اهل‌بیت (ع) استان گلستان برپا شد و مقرر است در عصر امروز پنج‌شنبه از ساعت 16 تا 18 آیین نخستین یادمان این شاعر آیینی فقید با حضور سردار حاج صادق آهنگران و جمعی از مسئولان و شاعران کشوری و استانی در شبستان حضرت فاطمه (س) آرامستان امامزاده عبدالله گرگان برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها