رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و امارات

امیرعبداللهیان: محدودیتی برای توسعه روابط وجود ندارد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی گفت که هیچ محدودیتی برای توسعه روابط بین دو کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۰۴۹۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات عربی متحده امروز (شنبه) دوم اردیبهشت ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزرای خارجه در این گفت‌وگو ضمن تبریک عید سعید فطر، درباره موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداختند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه امارات عربی متحده ۲۲ فروردین ماه و در پی توافق اخیر ایران و عربستان در پکن برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک، در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان تحول در روابط عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه خوانده و از همتای ایرانی برای سفر به امارات دعوت کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌‌‌وگوی تلفنی امروز ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به همتای اماراتی، مناسبات موجود را رو به پیشرفت خواند و گفت: دیدار و رایزنی‌های فعالی بین مقامات ایران و امارات جریان دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین به همتای اماراتی گفت که هیچ محدودیتی برای توسعه همه جانبه مناسبات وجود ندارد.

گفتنی است، امیرعبداللهیان شب گذشته در پیام‌های جداگانه فرارسیدن عید فطر را به وزرای خارجه کشورهای اسلامی تبریک گفته بود و همتای اماراتی نیز در پیامی این مناسبت را به امیرعبداللهیان تبریک گفته بود. (اینجا بخوانید)

وزرای خارجه ایران و امارات در این گفت‌وگو بر اهمیت هر چه بیشتر توسعه همکاری‌ها از جمله بین بخش‌های خصوصی دو کشور تأکید کردند.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان با اشاره به منافع مشترک ایران و امارات در توسعه روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف، فرصت‌های متنوع همکاری مشترک را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده در مورد وضعیت جدید منطقه نیز گفت که در هفته‌های اخیر شاهد تقویت همکاری ها در منطقه از جمله مناسبات خوب ایران و‌ عربستان و شرایط جدید در سوریه هستیم.

وزیر خارجه امارات و امیرعبداللهیان از یکدیگر برای سفر به ابوظبی و‌ تهران دعوت کردند.

امیرعبداللهیان همچنین طی روزهای اخیر با وزرای خارجه عربستان، قطر و اردن تلفنی گفت‌وگو کرد.

گفتنی است اسفند ماه سال گذشته علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به امارات عربی متحده سفر کرد.

به گزارش فارس، پس از قطعی روابط یک طرفه ‌با ایران از سوی عربستان در دی ماه ۱۳۹۴ در پی حمله صورت گرفته به سفارت و سرکنسولگری این کشور در ایران، دولت امارات عربی متحده نیز اقدام به کاهش سطح روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران به سطح کاردار کرد و سفیر خود را به ابوظبی بازگرداند. این کشور شهریورماه سال گذشته «سیف الزعابی» سفیر خود در جمهوری اسلامی ایران را به تهران بازگرداند و وی شهریور ماه ۱۴۰۱ برای ازسرگیری حضور در محل ماموریت به تهران بازگشت و ۲۲ شهریور ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. سفیر امارات ۱۳ دی ماه سال گذشته نیز با امیرعبداللهیان دیدار و پیام کتبی عبدالله بن زاید وزیر خارجه این کشور را به وزیر امور خارجه ایران تسلیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها