تغییر شیطانی در اکولوژی نوع بشر
فرهنگ سلبریتی چگونه با جلوه‌گری همگن می‌شود

تغییر شیطانی در اکولوژی نوع بشر

سلبریتی‌ها، چهره‌های سرشناس و تاثیرگذار ورزشی، هنری و سیاسی هستند که شهرت خود را از رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون، روزنامه، مجلات و... دارند در حالی که اینفلوئنسرها شهرت خود را از رسانه‌های اجتماعی جدید مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، تیک‌تاک و... دارند.
سلبریتی‌ها، چهره‌های سرشناس و تاثیرگذار ورزشی، هنری و سیاسی هستند که شهرت خود را از رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون، روزنامه، مجلات و... دارند در حالی که اینفلوئنسرها شهرت خود را از رسانه‌های اجتماعی جدید مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، تیک‌تاک و... دارند.
کد خبر: ۱۴۰۴۸۶۵

سلبریتی‌ها در بستر رسانه‌های اجتماعی نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند اما اینفلوئنسرها هرگز نمی‌توانند جایگاه و اعتبار یک سلبریتی را داشته باشند. هر اندازه که سلبریتی‌ها با شهرت زیاد از دنیای واقعی مردم فاصله گرفته و به ستاره‌بودن تبدیل می‌شوند، اینفلوئنسرها با نمایش ابعاد مختلف زندگی خود در صفحات مجازی‌شان و استفاده از قابلیت‌ گفت‌وگو از طریق لایو، استوری و پست در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، خود را به مخاطبان‌شان نزدیک‌تر می‌کنند.
تا مدت‌ها سلبریتی‌ها به عنوان افراد تاثیرگذار نقش مهمی را در تبلیغات برندها و محصولات شرکت‌ها از طریق رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون یا بر روی بیلبوردهای شهری بازی می‌کردند. اما با ورود رسانه‌های اجتماعی به زندگی مردم، اینفلوئنسرها به دلیل محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای که در بین کاربران رسانه‌های اجتماعی داشتند، مورد توجه برندها و کسب و کارها برای تبلیغات قرار گرفتند. در سراسر دنیا اینفلوئنسرها روش‌های مختلف و مشخصی برای تبلیغات برندها و محصولات شرکت‌ها و کسب و کارها دارند. اما همه این فعالیت‌های تبلیغاتی باید تحت نظارت قانون و نهادهای قانونگذار و مجری قانون باشد. از آنجا که اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در میان مردم ایران است و کاربران زیادی در این پلتفرم حضور دارند، تعداد اینفلوئنسرهای فعال در زمینه‌های مختلف نیز در این پلتفرم بیشتر است. طبق آمارهایی که از بررسی صفحات ۳۰۰اینفلوئنسر فعال در اینستاگرام به دست آمده ۴۳.۵درصد از این تعداد متولد دهه۶۰ و ۴۱.۵درصد از این اینفلوئنسرها متولد دهه ۷۰ هستند. دهه هشتادی‌ها و متولدین دهه ۵۰ هر کدام با ۶.۵درصد جایگاه سوم را در میان این تعداد اینفلوئنسر بررسی‌شده دارند. از این رو اینستاگرام را می‌توان پلتفرم مورد علاقه دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌ها دانست. از میان این تعداد اینفلوئنسر بررسی‌شده ۴۲ درصد لایف‌استایل بلاگر بوده که در زمینه موضوعات روزمره تولید محتوا می‌کنند. ۲۶.۵درصد از این اینفلوئنسرها کمدین مجازی(واینر) هستند. تولیدکنندگان محتوا با ۱۲ درصد جایگاه سوم را در میان اینفلوئنسرها دارند و بعد از آن بیوتی‌بلاگرها با ۸ درصد و فودبلاگرها با ۶ درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی این نمودار قرار دارند. بر اساس نمودار جنسیتی اینفلوئنسرهای بررسی‌شده، نزدیک به ۷۰ درصد(۶۹.۵درصد) از این تعداد را زن و ۳۰درصد را مرد تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد اینفلوئنسرهای زن در اینستاگرام فعال‌تر از اینفلوئنسرهای مرد هستند.اگرچه به نظر می‌رسد اینفلوئنسرها تنها به دلیل محتوای سرگرم‌کننده و آموزشی‌ که تولید می‌کنند طرفدار دارند، اما تاثیرگذاری این افراد بر سبک زندگی دنبال‌کنندگان و تاثیر نظرات و جهت‌گیری‌های آنها در زمان بحران‌های اجتماعی و سیاسی نشان می‌دهد این افراد تا چه اندازه می‌توانند بر روی مخاطبان خود تاثیر داشته باشند. علاوه بر این به دلیل میزان تاثیرگذاری اینفلوئنسرها، این افراد مورد توجه برندهای تجاری قرار گرفته و تبلیغات محصولات مختلف بخش زیادی از محتوای تولیدی صفحات اینفلوئنسرها را تشکیل می‌دهد. این موضوع اهمیت نظارت بر محتوای تولیدی توسط اینفلوئنسرها و همچنین نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

لایف‌استایل ۴۲%
طنز ۲۶.۵%
تولید محتوا ۱۲%
بیوتی بلاگر ۸%
فود بلاگر ۶%
مشاوره کسب و کار ۲.۵%
تولید محتوای ویدئویی ۲%
طراح دکوراسیون ۱%

درصد فراوانی جنسیت اینفلوئنسرها در اینستاگرام
۶۹.۵درصد زن
۲۹.۵درصد مرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها