آقای واعظی بهتر است سکوت کنند؛ آمار و ارقام موجود است | خزانه خالی نبود، بلکه منفی بود
پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه به ادعای رئیس دفتر دولت پیشین؛

آقای واعظی بهتر است سکوت کنند؛ آمار و ارقام موجود است | خزانه خالی نبود، بلکه منفی بود

ریاست سازمان برنامه و بودجه تغییر می‌کند

تعویض جدید در تیم اقتصادی دولت

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه از دولت جدا می‌شود. وی اولین یار دولت‌ سیزدهم است که در ۲۰مرداد۱۴۰۰ به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.
کد خبر: ۱۴۰۳۵۲۷
نویسنده محمدحسین علی‌ اکبری - گروه اقتصاد

وی یکی از مسئولان دولتی بود که سرسختانه مقابل چاپ پول ایستاد و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را مجبور به مدیریت هزینه کرد اما اکنون در حال جدایی از کابینه دولت است.

هرچند اواخر سال گذشته بحث استعفای میرکاظمی مطرح شد اما سریعا این موضوع تکذیب ‌شد، تا این‌که در هفته سوم فروردین جاری دوباره بحث این موضوع به میان آمد و قرار است داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی از باب همایون راهی ساختمان برنامه و بودجه در میدان بهارستان شود.

چند روز پیش هم خبر استعفای رئیس سازمان برنامه و بودجه دوباره از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد که معاون این سازمان آن را غیرواقعی خواند و دوباره تکذیب کرد.

مسعود میرکاظمی از مرداد ۱۴۰۰ تاکنون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بوده است. میرکاظمی سازمان برنامه و بودجه را در شرایطی تحویل گرفت که بودجه ۱۴۰۰ از ناترازی جدی رنج می‌برد؛ با تلاش وی و دیگر مسئولان دولت سیزدهم، کاهشی قابل توجه در شکاف کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ رخ داد، به طوری که حدود ۹۷ درصد پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۱ محقق شد و برای اولین بار در چند دهه اخیر بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی پیش‌بینی شده در بودجه پرداخت شد. با این‌که برخی بر این باورند که موضوع تاخیر در پرداخت حقوق معلمان باعث استعفای میرکاظمی شده اما باید توجه داشت از نیمه دوم سال گذشته بحث استعفای وی مطرح بود تا این‌که پس از تعیین تکلیف بودجه امسال در مجلس ظاهرا جدایی او از دولت،

نهایی شده‌است. بر اساس بررسی خبرنگار ما استعفای میرکاظمی روی میز رئیس‌جمهور است و امروز یا فردا با آن موافقت خواهدشد و «منظور» بر صندلی معاون رئیس‌جمهور تکیه می‌زند. موضوع پرداخت حقوق معلمان آن‌قدر بالا گرفت که رئیس کمیسیون آموزش مجلس سازمان برنامه و بودجه را مقصر کرد اما میرکاظمی اعلام کرد از وی شکایت می‌کند.

کارنامه «منظور»

داوود منظور از ۲۱ مهر ۱۴۰۰ به سمت ریاست سازمان امور مالیاتی رسیده بود و به گواه کارشناسان کارنامه قابل قبولی در سازمان امور مالیاتی در این مدت از خود به جای گذاشته است. وی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) متولد ۱۳۴۳ در تهران و دارای مدرک تحصیلی دکترای علوم اقتصادی، گرایش اقتصادسنجی و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه تهران(۱۳۷۹) و کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی از دانشگاه امام‌صادق(ع) (۱۳۶۹) است. داوود منظور قبل از ریاست بر سازمان امور مالیاتی، قائم‌مقام مدیرعامل و معاون مالی و امور مجامع شرکت مادرتخصصی توانیر(۱۳۹۳-۱۳۹۷)، معاون وزیر نیرو در برنامه‌ریزی و امور اقتصادی(۱۳۸۸-۱۳۹۰)، معاون برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور(۱۳۹۰-۱۳۹۱)، مشاور اقتصادی وزیر نیرو(۱۳۹۲-۱۳۹۳)، دبیر کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران و نماینده کشور در شورای جهانی انرژی از سال ۱۳۸۵ تاکنون و مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۲-۱۳۹۳) بوده‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها