اسماعیل رضوان از رهبران حماس در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

بدون شک اسرائیل شکست خواهد خورد

جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ساكنان فلسطینی در جنوب لبنان به همراه جنایات آنها در نوار غزه و كرانه باختری، خشم و خروش فلسطینیان، مسلمانان و انسان‌های آزاده را در سراسر منطقه و دنیا برانگیخته است.
جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ساكنان فلسطینی در جنوب لبنان به همراه جنایات آنها در نوار غزه و كرانه باختری، خشم و خروش فلسطینیان، مسلمانان و انسان‌های آزاده را در سراسر منطقه و دنیا برانگیخته است.
کد خبر: ۱۴۰۳۴۰۴
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

این جنایات درحالی تشدید می‌شود كه تل‌آویو در هفته‌های اخیر به كانون بحران‌های مستمر تبدیل شده و كشمكش دو طیف قدرت در اراضی اشغالی یعنی كابینه نتانیاهو و مخالفانش كماكان ادامه دارد. در چنین شرایطی داخل و خارج اراضی اشغالی به بستری برای اثبات ضعف ذاتی صهیونیست‌ها تبدیل شده و حتی شركای غربی تل‌آویو نیز نسبت به ادامه این بازی بحران‌ساز و پرهزینه به نتانیاهو، اعضای كابینه و ارتش رژیم اشغالگر قدس هشدار داده‌اند. در این خصوص با اسماعیل رضوان از رهبران حماس گفت‌و‌گویی صورت داده‌ایم:

بسیاری ازتحلیلگران معتقدند اقدامات اخیر رژیم اشغالگر قدس در منطقه، ریشه در ناآرامی‌های داخلی این رژیم دارد. بحران‌هایی كه نتانیاهو و مخالفانش نتوانسته‌اند آنها را مدیریت كنند و در نتیجه مانند همیشه برای فرار از این بحران، بحران‌سازی در منطقه را آغاز كرده‌اند. نظر شما در این خصوص چیست؟
درست است. صهیونیست‌ها دچار بدترین خطای ممكن شده‌اند. رژیم اشغالگر قدس در بحران به سرمی‌برد و همه نسبت به این موضوع آگاه هستند. در چنین شرایطی یكی از فرمول‌های رفتاری صهیونیست‌ها، انتقال بحران‌های داخلی این رژیم به آن سوی اراضی اشغالی با هدف تمركززدایی از آنهاست. یعنی تل‌آویو می‌خواهد به جای تمركز افكار عمومی دنیا بر روی نقاط ضعف مفرط داخلی خود، آنها را روی تحولات منطقه متمركز كند. از این رو آنها حمله به نوار غزه و دیگر مناطق را صورت داده و بر شدت تنش زایی‌های خود افزوده‌اند. در این خصوص دو نكته مهم وجود دارد كه نتانیاهو و همراهانش باید متوجه آن باشند. یكی این‌كه صهیونیست‌ها قطعا با راه انداختن این بازی تكراری، به اهداف خود نخواهند رسید، چنانچه در گذشته نیز نرسیدند و درس‌های سختی از جریان مقاومت گرفتند. نكته دوم این‌كه مسئولیت این جنایات به لحاظ حقوقی بر عهده صهیونیست‌ها خواهد بود و در عین حال، این اقدامات تبعاتی نیز برای آنها دارد كه برخی از آنها را(در قالب پاسخ‌های مقاومت) مشاهده می‌كنیم. حق پاسخ‌دهی نسبت به این حملات به قوت خود باقی است و مطمئنا جریان مقاومت در برابر این جنایات سكوت نخواهد كرد. این موضوع بارها به اثبات رسیده است.

در سال‌های متمادی، تجاوز صهیونیست‌ها به حریم مقدس مسجد‌الاقصی ادامه داشته و اكنون نیزبه‌ویژه با سركارآمدن كابینه نتانیاهو بیشتر شده است. اقدامات تحریك‌آمیز شهرک‌نشینان و نظامیان و سیاستمداران رژیم اشغالگر قدس در قبله‌گاه اول مسلمانان را چگونه ارزیابی می‌كنید؟
بارها گفته‌ایم كه قدس خط قرمز ماست. صهیونیست‌ها بارها تلاش كرده‌اند از طریق تجاوز به حریم مسجد‌الاقصی، پایداری و مقاومت فلسطینیان را در هم شكسته و آنها را نسبت به حفظ آرمان‌ها و مقدسات خود بی‌تفاوت کنند. اما مشاهده می‌كنیم كه پاسداری از حریم قدس هر روز نزد فلسطینیان پررنگ‌تر می‌شود. دفاع از مسجد‌الاقصی در تار و پود ماست و حتی حملات رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه نیز منجر به از بین رفتن این مسئولیت و وظیفه نخواهد شد. این حملات روی اراده فلسطینیان بی‌تاثیر است و از مسجد‌الاقصی با تمام توان خود دفاع خواهیم كرد. رویكرد جریان مقاومت نسبت به قدس شریف مشخص است. در خصوص اقداماتی كه از سوی صهیونیست‌ها علیه معتكفین در مسجد‌الاقصی صورت گرفته، مواضع ما محكم است. ما به حمایت از نمازگزاران و روزه‌داران در مسجد‌الاقصی ادامه خواهیم داد.

در نبرد سال۲۰۲۱ مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس، شاهد شلیک هزاران موشک قسام به سوی تل‌آویو و حیفا و در نهایت شكست صهیونیست‌ها بودیم. با توجه به شرایطی كه اكنون به واسطه تعدی‌گری رژیم اشغالگر قدس ایجاد شده است، آینده منازعه اخیر را چگونه پیش‌بینی می‌كنید؟
شک نداریم كه این بار نیز رژیم اشغالگر قدس در مواجهه با مقاومت شكست خواهد خورد. ما پاسخ به تجاوز و تعدی‌گری صهیونیست‌ها را قطعا با تمامی قدرت خواهیم داد. در اینجا به شهدا، رزمندگان گردان‌های شهید عزالدین قسام و كسانی كه در عرصه نبرد با دشمن صهیونیستی لحظه‌ای تردید به خود راه نمی‌دهند و محكم در برابر این رژیم و درحمایت از ملت فلسطین سینه سپركرده‌اند، درود می‌فرستیم. اخیرا شاهد بودیم كه رزمندگان گردان‌های قسام چگونه با سامانه‌های موشكی خود سبب استیصال و شكست رژیم اشغالگر قدس شده‌اند. پیام ما اكنون برای دشمنان مشخص است؛ این‌كه جریان مقاومت در مواجهه با دشمن صهیونیستی تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها