خاطرات کاغذی

بمب ساعتی

خاطرات کاغذی

سارا کورو

«سارا کورو» و پدرش از هندوستان به انگلیس می آیند تا سارا در مدرسه خانم «مینچین» که از بهترین مدارس شبانه روزی لندن است،مشغول تحصیل شود.
کد خبر: ۱۴۰۳۲۷۹
نویسنده مریم فلاح - گروه رسانه

پدر برای رسیدگی به امور معدن الماسی که در آن سرمایه گذاری کرده مجدداً به هند باز می گردد. مدیر مدرسه که زنی پول‌دوست است و بر اساس ثروت شاگردانش به آن‌ها احترام می‌گذارد به گرمی از سارا استقبال می کند و در روز تولدش به خرج مدرسه ،برای او جشن با شکوهی ترتیب می دهد.اما در شب جشن خبر می رسد که پدر در معدن دچار حادثه شده و هیچ ثروتی برای دخترش به جا نگذاشته ؛ این خبر خانم مینچین را برآشفته کرده ودر جبران خسارت مالی که به مدرسه اش وارد شده دخترک را وادار می کند خدمتکار مدرسه اش شود و در اتاق کوچک زیرشیروانی زندگی کند. در مجاورت اتاق سارا دخترک سیاه‌پوستی به نام «بکی» زندگی می‌کند،او هم خدمتکار است و اجازه تحصیل در کنار شاگردان مدرسه را ندارد. سارا و بکی با هم دوست شده و به کمک قوه‌ تخیل سارا روزهای سخت خود را به شیرینی می‌گذرانند.

چیزی نمی گذرد که شریک کورو «شاهزاده راما» که از قضای روزگار در همسایگی این مدرسه ساکن شده در به در به دنبال سارا می گردد تا ثروت هنگفتی که از «کورو» به جا مانده را به دخترش برساند. یکی از لحظات به یادماندنی کارتون ،ضیافت شامی بود که خدمتکار این رفیق شفیق، پنهانی در اتاق نمور زیر شیروانی سارا ترتیب داد. در آن لحظه هر کدام از ما(دخترها) خودمان را جای سارا می گذاشتیم تا لذت غافلگیری را همراه با او تجربه کنیم و این چقدر لذتبخش بود.در نهایت داستان با دیدار اتفاقی سارا با «شاهزاده راما» به سرانجامی خوش می‌انجامد.

کارتون سارا کورو، (به انگلیسی: Sara Crewe) بر اساس رمانی کودکانه اثر «فرانسس هاجسون برنت» (۱۹۲۴-۱۸۴۹)، نویسنده انگلیسی- آمریکایی است که نخستین بار سال ۱۹۰۵ به چاپ رسید.

این رمان نسخه‌ای گسترش یافته از داستان کوتاه سارا کورو یا «آنچه در مدرسه خانم مینچین اتفاق افتاد» است که به شکل سریالی در مجله «سنت نیکلاس» چاپ می‌شد.

از این داستان دو نسخه ژاپنی و ایتالیایی ساخته شده که هر دو از تلویزیون ما پخش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها