نهمین هواپیمای کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه بامداد امروز (جمعه) در فرودگاه حلب در شمال غرب سوریه شد.
کد خبر: ۱۳۹۸۳۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، سلمان نواب نوری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب در گفت وگو با ایرنا با بیان این مطلب که این پنجمین محموله از کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران است که با هواپیما وارد حلب شده، اظهار داشت: این هواپیما شامل ۱۱ تن مواد غذایی از جمله شیرخشک، روغن، کنسرو ماهی، کنسرو لوبیا و پنیر می باشد که بر اساس نیاز شدید آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد.

پیش از این نیز دو محموله کمک های هوایی جمهوری اسلامی ایران به دمشق، دو محموله به لاذقیه و چهار محموله دیگر نیز به حلب ارسال شده بود که با ارسال این هواپیما به حلب، تعداد هواپیماهای اعزامی کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه به ۹ فروند رسید.

نواب نوری همچنین اعلام کرد: تیم ۱۱ نفره متخصصین جستجو و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که از ۱۷ بهمن ماه برای یاری به زلزله زدگان سوریه به شهر حلب اعزام شده بودند، پس از پایان ماموریت خود، بامداد امروز این شهر را ترک و به ایران بازگشتند.

در اثر زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنه (۱۷ بهمن ماه) شمال غرب سوریه علاوه بر خسارت های زیاد در پنج استان شمال غرب سوریه، تعداد زیادی نیز کشته شده اند.

زلزله شهر حلب ۵۴ ساختمان این شهر را بکلی ویران کرده و موجب کشته شدن ۵۰۰ نفر و مصدوم شدن شماری زیادی از شهروندان این شهر شده که ۷۵۰ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها