گفت‌وگوی اختصاصی «جام‌جم» با مرضیه جعفری سرمربی تیم فوتبال خاتون‌بم و دارنده ۹جام قهرمانی

با مردم خوی همدردیم

نیلوفر رشیدی، سرمربی تیم قهرمان لیگ‌ برتر والیبال بانوان

«اتحاد» رمز قهرمانی ما بود

به این می‌گویند یک روند رو به رشد واقعی، اصلا یک روند منطقی و بر اساس سلسله مراتب. نیلوفر رشیدی از ستاره والیبال تبدیل شد به دستیار و سپس وارد دنیای سرمربیگری شد.
کد خبر: ۱۳۹۷۸۰۵
نویسنده ​​​​​​​هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش

 او در ۳۷ سالگی حالا تبدیل به یکی از موفق‌ترین و پرافتخارترین مربیان شاغل در عرصه والیبال شده است. نیلوفر و تیم تحت هدایتش یعنی پیکان همین چند روز پیش در فینالی که در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد و یک اختتامیه آبرومند هم داشت بردند و عنوان قهرمانی در بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال بانوان را به دست آوردند. نیلوفر بعد از این فینال هم مملو از افتخار و شادی بود و هم ناراحت بابت برخی مسائل.

بازی فینال لیگ‌برتر والیبال بانوان را چطور دیدید؟
یک سری اشتباهات وجود داشت اما در پایان ۳ بر صفر بردیم. سریک گنبد هم خوب بازی کرد.

اما در ست سوم نزدیک بود ببازید.
بله، وقتی تیمی دو ست پشت سر هم می‌برد برای ست سوم راحت‌تر بازی می‌کند و به عبارتی خیالش راحت‌تر است. این اتفاق طبیعی است. ما در ست سوم جلو بودیم اما در ادامه یک سری اشتباهات داشتیم و چند سرویس خراب کردیم که باعث شد عقب بیفتیم. اما در ادامه ست سوم را هم بردیم و قهرمان شدیم.

و رمز قهرمانی پیکان در این فصل چیست؟
سال ۹۶ هم قهرمان شده بودیم و امسال برای دومین‌بار این عنوان را به دست آوردیم. اما برای این فصل کار ما سخت‌تر بود. چیزی که عامل اصلی قهرمانی شد همدلی بین اعضای باشگاه بود. در واقع اتحاد را رمز قهرمانی می‌دانم. کدام تیم از هم گسیخته را سراغ دارید که در هر رشته‌ای تا امروز موفق شده قهرمان شود؟ به هر حال من به تمام بازیکنان و مجموعه باشگاه تبریک می‌گویم.

با وجود اختتامیه بسیار زیبا برای لیگ‌برتر والیبال بانوان، برگزار نشدن رده‌بندی یک پوئن منفی برای لیگ بود، اینطور نیست؟
بله، اصلا از اول هم قرار بود که بازی رده‌بندی برگزار شود بنابراین سایپا و ذوب‌آهن باید با هم بازی می‌کردند. وقتی تصمیمی را ابتدای لیگ می‌گیرند دیگر نباید آن را تغییر بدهند. وقتی چهار تیم به پلی‌آف می‌رسند یعنی این‌که باید رده‌بندی هم برگزار شود.

سریک به شدت نسبت به برگزاری فینال در روز جمعه اعتراض داشت چرا که فرصت بیشتری برای ریکاوری می‌خواستند. نظر شما درباره اعتراض آنها چیست؟ باشگاه سریک نسبت به همکاری نکردن شما هم انتقاد کرد.
خوب می‌دانیم که بازی نیمه‌نهایی به صورت دو برد از سه مسابقه است. ما در دو بازی رفت و برگشت ذوب‌آهن را بردیم به فینال رسیدیم. اما کار سریک و سایپا به بازی سوم کشید. آیا این مشکل ما بود که آن یکی نیمه‌نهایی به بازی سوم کشید؟ مسلما خیر. ما به این دلیل با آنها همکاری نکردیم که از قبل برنامه‎ریزی خودمان را انجام دادیم. سریک می‌خواست برای فینال فرصت استراحت بیشتری داشته باشد که به نظر من از لحاظ حرفه‌ای این نگرش درست نیست. مجموع این عوامل باعث شد باشگاه پیکان درنهایت تصمیم بگیرد که بازی سر همان موعد مقرر باید برگزار شود. به هر حال به تیم سریک هم تبریک می‌گویم. آنها بسیار خوب بازی کردند و قوی بودند.

در فینال از سیستم ویدئو چک هم استفاده شد. راضی بودید؟
بله و واقعا به کارمان آمد. اشتباهاتی هم وجود داشت که البته چندان تاثیرگذار نبود.

ولی نظر شخصی من این است که ست‌های اول و دوم چندان جذاب و در حد و اندازه‌های یک مسابقه فینال نبود.
من قبلا هم تاکید کرده بود که خودم با تمام وجود می‌خواهم فینال جذاب باشد. در فینال جمعه گذشته هم این اتفاق در ست سوم افتاد و من راضی بودم. به هر حال بسیار خوشحالم که پیکان قهرمان شد. ما به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم، دقیقا حق ما قهرمانی بود و هیچ‌کس این را انکار نمی‌کند.

به سلامت آقای سریک!
این‌که سردار آزمون مالک یک باشگاه در لیگ‌برتر والیبال بانوان ایران است تضمینی نیست که آن تیم با وجود همه بریزوبپاش‌ها قهرمان شود. حالا سریک گنبد با این‌که حمایت ستاره فوتبال ایران را پشت سر خودش داشت در فینال باخت و نایب قهرمان شد؛ البته دو ستاره خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند. بعد از فینال آنچنان برای تیم سردار آزمون هیاهو راه افتاد که انگار قهرمان شده‌اند. خلیل آزمون، پدر سردار و مدیرعامل این باشگاه نیز زمین و زمان را به هم دوخت که چرا در سالن راهش ندادند و تاریخ فینال را عوض نکردند. صد البته که پدر ستاره فوتبال بودن دلیل نمی‌شود در سالن فینال لیگ‌برتر بانوان حضور داشته باشد آن هم در حالی که پدران همان دختران حاضر در مسابقه فینال هم اجازه حضور نداشتند. از سویی تاریخ فینال از مدت‌ها پیش مشخص بود. خلیل آزمون می‌گوید می‌خواسته تیمش را بیرون بکشد که احتمالا با توجه به فوتبالیست بودن پسرش کاملا متاثر از اتفاقات فوتبالی است و والیبال بانوان را با فوتبال مردان اشتباه گرفته. بعد هم برای این‌که اوج ناراحتی خودش را نشان بدهد در پایان مصاحبه اخیرش گفته که دیگر علاقه‌ای به تیمداری در والیبال زنان ندارد چون خیلی ها لیاقت ندارند. واقعیت مهم تر این است که والیبال زنان هم نیاز به چنین مدیران کم تحمل و کوتاه‌مدتی ندارد. به هر حال از تیم سریک گنبد و ستاره‌هایش دراین فصل لذت بردیم و قطعا این بازیکنان را فصل آینده در تیم‌های دیگری می‌بینیم. و در پایان چیزی جز این باقی نمی‌ماند که به سلامت آقای سریک!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها