استاندار سیستان وبلوچستان گفت: سه مشکل اصلی تاخیر در صدور مجوز، پست محصولات و تسهیلات بانکی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور باید سریعاً برطرف شود.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۲۲

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ محمد کرمی در بازدید چند ساعته از پارک علم و فناوری زاهدان در جلسه با شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال این پارک اظهار داشت: خوشبختانه سیستان وبلوچستان در شرایط بسیار مساعدی قرار دارد اما مهم ترین نکته این است که القای محرومیت باید از کنار نام این استان برداشته شود.

 

وی افزود: سیستان وبلوچستان هم به لحاظ دارا بودن منابع خدادادی و هم نیروی انسانی و ظرفیت جوانان پویا و خلاق در شرایط بسیار خوبی است که با جمع بندی و هم افزایی همه استعدادهای می توان در راستای پیشرفت و آبادانی استان گام های بلندتری برداریم و ایمان دارم که آینده سیستان وبلوچستان بسیار درخشان است.

 

به گفته کرمی؛ اگر بخواهیم آینده استان را به بهترین شکل رقم بزنیم باید با اهرم علم و فناوری پیش برویم و در این مسیر هیچ دستگاه و مدیری حق سنگ اندازی و کندکردن روند پیشرفت شرکت های دانش بنیان را ندارد.

 

وی تاکید کرد: اینکه مطرح می شود یک شرکت دانش بنیان برای دریافت مجوز فعالیت خود باید ماه ها در انتظار بماند تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و نهاد و دستگاه متولی و مدیر آن مجموعه باید پاسخگوی تضییع حقوق این افراد و شرکت ها باشد و هر چه سریعتر باید روند خود را اصلاح کنند.

مشکل مجوز و تسهیلات بانکی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور سریعاً برطرف شود

استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده توسط این شرکت ها، عدم همکاری برخی بانک در راستای اعطای تسهیلات بانکی است که این امر نیز باید سریعاً برطرف شود و شرایط نباید به سمت و سویی سوق پیدا کند که یک شرکت خلاق و پویا به دلیل کوتاهی بانک ها در پرداخت وام، از ادامه راه مایوس و ناامید شود.

 

کرمی افزود: به منظور تسهیل در امور این شرکت ها نیز باید مسیر ارسال مرسولات و محصولات آنها هموار شود تا بتوانند تولیدات بومی خود را به خارج استان بفرستند و سیستان وبلوچستان در سطوح ملی و بین المللی نیز نقش آفرین باشد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه های استان نیز باید به سمت مهارت محوری بروند و با همه ظرفیت خود به رشد پارک علم و فناوری کمک کنند که در نهایت باید چرخه مهم دانشگاه-پارک علم و فناوری و تولید تکمیل شود و ماحصل آن خلق ثروت از طریق تولید علم است.

 

کرمی تاکید کرد: استانداری با تمام توان و قوا و ظرفیت های موجود پشتیبان و حامی شرکت های فعال، خلاق و دانش بنیان پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان است و برای رفع تمام دغدغه ها و مشکلاتی که مطرح کردند نیز به قید فوریت جلسه ای با حضور متولیان و مسئولان امر و نمایندگان این شرکت ها برگزار می شود تا موانع سدراه آنها برداشته شود.

مشکل مجوز و تسهیلات بانکی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور سریعاً برطرف شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها