فرماندار فریدن گفت: تجهیزات برف‌روبی موجود در فریدن متناسب با حجم بارش‌ها نیست و تا کنون هیچ کمکی برای نوسازی تجهیزات برفی به این شهرستان نشده است.
کد خبر: ۱۳۹۷۳۶۷

جام جم آنلاین اصفهان ؛ عزیز الله عباسی درباره تجهیزات برف‌روبی شهرستان فریدن و امکانات موجود در این باره، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان قرار دارد و از نظر اقلیمی جز شهرستان‌های سردسیر و برف‌گیر است در فصول سرد سال شاهد بارش برف‌های سنگین است. درآمد مردم منطقه از کشاورزی است که با توجه به خشکسالی‌های مستمر، کشاورزان درآمد زیادی نداشته‌اند و تقریباً از ۱۵ مهرماه به بعد کلاً کار کشاورزی تعطیل می‌شود و در نتیجه شهرداری‌ها که وابسته به پول مردم هستند درآمد خوبی ندارند که خود را به تجهیزات مدرن برف‌روبی مجهز کنند.

وی افزود: تجهیزاتی که برای برف‌روبی جاده‌ها و کوچه‌ها وجود دارد بسیار محدود و البته قدیمی هستند. یک لودر و گریدر موجود است که با توجه به بارش بیش از یک متر برف در فریدن این تجهیزات اندک و قدیمی نمی‌تواند کارایی لازم برای برف‌روبی جاده‌ها، کوچه‌ها و معابر داشته باشد.

فرماندار فریدن تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از استانداری انجام دادیم پیشنهاد دادیم شهرستان‌های اطراف فریدن را که فاقد نزولات برف هستند، معین شهرستان‌های غرب استان قرار دهند که این مهم انجام شد. البته این کمک‌رسانی‌ها هم بسیار محدود است، هرچند تا اندازه زیادی مشکلات ناشی از بارش زیاد برف را مرتفع می‌کنند و اکنون این ماشین‌آلات در حال پاکسازی معابر این شهر از برف هستند که موجب رضایت مردم شده است.

عباسی گفت: شهرستان فریدن ۲۸ روستا دارد که با توجه به بارش سنگین برف معابر این روستاها بسته شده و تراکتور به تنهایی توان برف‌روبی این حجم از برف را ندارد که انتظار داریم ماشین‌آلات مدرن برف‌روبی را در اختیار مدیریت شهرستان قرار دهند تا بتوانیم مشکلات روستاهای پوشیده از برف را مرتفع کنیم. آنتن مخابراتی و تلویزیونی چند روستا قطع شده که با توجه به حجم برف و مسدود شدن راهِ دسترسی، مأموران دکل‌ها نتوانستند مشکل را برطرف کنند که با پیگیری‌های انجام شده یک بولدوزر از اصفهان آوردیم تا مسیر را پاکسازی کند تا سرانجام شب گذشته مشکل مخابراتی و تلویزیونی این چند روستا مرتفع شد.

وی ادامه داد: انتظار داریم سازمان برنامه بودجه و سازمان دهیاری‌ها و همیاری وزارت کشور تمهیداتی بیندیشند تا از نظر بودجه به چنین شهرستان‌هایی توجه بیشتری شود که تا کنون هیچ کمکی برای نوسازی تجهیزات برفی به فریدن نشده است. البته معاونت عمرانی استانداری اصفهان به چند شهر غرب استان به جز فریدن تجهیزات برف‌روبی داد که اعتراض خود در این باره را به استاندار ارائه دادیم.

فرماندار فریدن گفت: از شهرستان‌های دیگر که مشکل بارش برف زیاد ندارند تقاضا داریم تجهیزات برف‌روبی خود را در اختیار شهرستان فریدن تا ۲۰ اسفند قرار دهند تا رضایتمندی مردم از خدمات‌رسانی دستگاه‌های مربوط تأمین شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها