در سفر رئیس جمهور به یزد پروژه‌هایی در بخش برق، آب، مسکن و صنایع به بهره‌برداری رسید

انتقال آب از خلیج‌ فارس به فلات مرکزی ایران، پروژه‌ای تمدن‌ساز

یزد- رئیس جمهور گفت : طرح هایی که امروز در حوزه آب و برق در حال اجرا می باشد جلوه ای از یک اراده ملی است که برابرتحریم ها ایستاده ایم و به رغم  اینکه  دشمن تلاش کرده با فشار حداکثری ما را در فشار قرار دهد موفق نشده زیرا اراده های پولادینی وجود دارد که می گوید ما حاضر نیستیم در جنگ اراده ها تسلیم شویم و به هیچ عنوان حاضر نیستیم درپیشرفت متوقف شویم و بنا داریم این پیشرفتها را ادامه دهیم.
کد خبر: ۱۳۹۴۲۳۰

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنج شنبه درمراسم افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی اظهارداشت: 16طرحی که  درصنعت آب وبرق این استان رقم  می خورد از کارهای ضروری برای مردم استان است به ویژه کار بزرگی که امروزبا تلاش مدیران ومردم یزد وبا همکاری همه بخش ها در حال انجام است.

وی افزود: شکوه این مراسم در این است که دراین سرمای هوا، کارگران ومهندسان و مدیران و مسئولان مشغول به کار هستند تا مشکل مردم حل شود و شکوه این مراسم دراین است که گره ای از کار مردم با ز شود .

رئیسی تصریح کرد: خط پدافندی آب اتفاق ارزشمندی است که در ظرف 5ماه انجام شده و این اقدام جای تقدیردارد و به ویژه تشکر از وزیر نیرو که یک وزیر جهادی است زیرا استان های کشوردرحال حاضر با کمبود آب مواجه هستند اما وزیر نیرو و محموعه او به رغم مشکلات مالی بسیار با تدبیر امور را پیش می برند . رئیس جمهورضمن تقدیر از استاندار یزد گفت : طرح مهم آب شرب و پشتیبانی آب شرب که بیش از 30کیلومتربه سرعت اجرا  شد و هم دست اندرکاران استان ، کارگران مهندسان و کارمندان که در این میدان  پروژه ای را اجرایی کردند صمیمانه قدررانی می کنم .

 ظرفیت در کشور بسیار داریم

 وی ادامه داد: ما ظرفیت در کشور بسیار داریم  و به رغم  اینکه  دشمن تلاش کرده با فشار حداکثری ما را در فشار قرار دهد موفق نشده زیرا اراده های پولادینی وجود دارد که می گوید ما حاضر نیستیم در جنگ اراده ها تسلیم شویم و به هیچ عنوان حاضر نیستیم درپیشرفت متوقف شویم و بنا داریم این پیشرفتها را ادامه دهیم.

رئیس جمهور خاطر نشان ساخت : این  طرحی  که در این شرایط  تحریمی در حال اجرا می باشد همه جلوه ای از یک اراده است که آن اراده می خواهد بگوید ما متوقف نمی شویم و بنا داریم کشور را آباد کنیم  و رفاه اجتماعی را برا ی مردم داشته باشیم و آغازاین طرح بزرگ آبرسانی از خلیج  فارس به استان های مرکزی کشور کار بزرگی است و من از همه دست اندرکاران این پروژه می خواهم که زمان اجرا این طرح را کوتاه تر کنند.

 رئیس جمهورگفت : ما خرسندیم به خرسندی مردم استان و اینکه دغدغه مردم استان های یزد، اصفهان ، کرمان ، سیستان و بلوچستان و استان ها ی مرکزی کشوررفع شود و ارامش در آنها ایجاد شود . 

وی تصریح کرد: امکان دسترسی به آب خلیج فارس برای کشور ما با ایجاد آب شیرین کن هایی که دربرنامه کاری وزارات نیرو هست میسر می شود  و دسترسی به آب خلیج فارس  امکانی است که خدا داده و باید از این امکان به خوبی استفاده کنیم و با صرفه جویی به درستی ازمواهب الهی در زمینه آب و برق و گاز استفاده کنیم .

اصلاح الگوی مصرف بسیار حائز اهمیت است

رئیس جمهور افزود: اصلاح الگوی مصرف بسیار حائز اهمیت است و میزان مصرف  گازو آب و برق در ایران نسبت به سایر کشور ها ی دنیا  باید اصلاح شود.

رئیسی تصریح کرد: یکی از ویژگی های بسیار نام آور یزد روحیه  قناعت  و جلوگیری از اسراف است که دیگر به شعار تبدیل شده و همه مردم یزد را به قناعت  می شناسند و مصرف بهینه یکی از ویژگی های مردم استان است که انها را به مردم قناعت گر مشهورکرده به طوری که شاهد هستیم که با کمترین میزان آب، آبادی های بسیاری در استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد:استفاده از امکانات ازجمله دسترسی به خلیج فارس و ایجاد 6دستگاه آب شیرین کن هایی که  در برنامه  کاری وزرات نیرو است می تواند برای مردم مناطق کشور اب را شیرین کند وتحویل مردم بدهد واین امکان خدایی است که باید از آن بهره برداری کرد اما در عین حال  باید در مدیریت مصرف هم باید برنامه ریزی کرد .

رئیس جمهور گفت:باید توجه کرد که انتقال آب ازخلیج فارس در سرما و گرمای کویر  بسیار دشوار است اما شور و شوق و انگیزه مردم و این عزیزان  باعث شده  که احساس  خستگی نکنند و این کار بزرگ را دست کم نگیرند و این اقدام یک طرح آبرسانی نه برای  یک روز و یک سال بلکه  برای یک عمر بیمه کردن نیاز مردم استان است تا به انها  اطمینان دهد که آب برای نسل های اینده نیز تامین شود.

دولت مصصم است نسبت به انجام طرح های بزرگ

 رئیسی خاطر نشان ساخت: دولت مصصم است نسبت به انجام طرح های بزرگ با شعار  ما می توانیم  با اتکای به خداوند  واعتماد به داشته ها  که اولین آن نیروی انسانی معتقد در صحنه است وبا ذخایر و ظرفیتهای کشور می توان مشکلات را حل کرد.

رئبس جمهور در پایان ازهمه شرکتها و پیمانکاران اجرای  پروژه انتقال آب  به استان خواست که زمان اجرا ی این پروژه را کوتاه تر کنند تا دغدغه همه مردم استان ها ی مرکزی از جمله استان یزد  رفع شده و ارامش در آنها ایجاد شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها