رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هزینه کرد ۱۲ هزار میلیاردی خیران در حوزه سلامت، گفت: مجمع خیران سلامت نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را رفع خواهد کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هزینه کرد ۱۲ هزار میلیاردی خیران در حوزه سلامت، گفت: مجمع خیران سلامت نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را رفع خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۹۴۲۲۳

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هزینه کرد ۱۲ هزار میلیاردی خیران در حوزه سلامت، گفت: مجمع خیران سلامت نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را رفع خواهد کرد. 

 

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که در صدر هیاتی از خیران حوزه سلامت به استان هرمزگان سفر کرده است، با بیان اینکه مجمع خیران سلامت کشور در سال ۱۳۸۸ با توصیه رهبر انقلاب تشکیل شد، اظهارداشت: از سال ۱۳۸۹ این مجمع در هرمزگان آغاز به کار کرده است که ماحصل فعالیت آن در حوزه سلامت هرمزگان مشارکت ۴۴۰ میلیارد تومانی خیران در  در حوزه سلامت بوده است و حجم مساعدت هیزان کل کشور در بخش سلامت نیز بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

 

وی با تاکید بر اینکه در هیچ کشوری دولت به تنهایی از عهده تامین هزینه‌های حوزه سلامت بر نمی‌آید، افزود: برای ارتقای نظام سلامت در کشور بایستی از ظرفیت خیران و اقشار مختلف مردم استفاده کنیم و در همین راستا تلاش می‌کنیم که ظرفیت بانوان و جوانان در مجمع خیرین سلامت بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

 

دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور عنوان‌کرد: در دیدارهای مختلفی که با مراجع معظم تقلید داشتیم از جمله مرحوم آیت الله علوی گرگانی همواره تاکید داشتند که بهترین خیریه‌ها در حوزه سلامت است و از همین بابت مجمع خیران سلامت بنا دارد نیازهای دانشگاه‌های علوم پزشکی را رفع کند تا از موازی کاری در حوزه سلامت جلوگیری شود.

 

وی ابرازداشت: در دیداری که با استاندار هرمزگان داشتیم توافق کردیم طرح‌های نیمه تمام خیران سلامت که به دلیل افزایش هزینه‌ها راکد مانده با تامین اعتبار دولتی تکمیل شود، که مقرر شد این موضوع در نامه‌ای به رئیس جمهور پیگیری شود.

 

شهریاری صدا وسیما را یکی از عامل مهم در  گسترش فرهنگ نیکوکاری و پوشش برنامه‌های حوزه سلامت دانست و گفت: در تعاملی که با صدا و سیما داشته‌ایم اگر حساب کنیم ۱۵۰۰ میلیارد تومان  انواع تیزرها و برنامه‌های مختلف رسانه‌ای در بحث خیرین سلامت به صورت رایگان پخش شده است.

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت ۱۵۰ هزار نفر عضو دارد، اظهارداشت: از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بویژه در هرمزگان انتظار داریم که بیش از این به حوزه سلامت کمک کنند، البته پالایشگاه ستاره خلیج فارس اکنون در حال ساخت بیمارستان در استان است، اما باز هم این کمک‌ها باید افزایش یابد، زیرا این یک الزام قانونی است که صنایع آسیب زا باید هزینه درمان را تامین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها