به نظر من استقلال نیم فصل نخست را بد تمام نکرد. این تیم فصل گذشته عنوان قهرمانی را به دست آورد و به همین دلیل امسال توقعات بیشتری وجود داشت. البته ما باید این موضوع را بپذیریم که اتحاد و همبستگی فصل گذشته استقلال نسبت به تیم کنونی بسیار بیشتر بود.
کد خبر: ۱۳۹۳۶۶۵
نویسنده ستار همدانی - پیشکسوت استقلال

در تیم اختلافاتی وجود دارد که قطعا دود آن به چشم خود تیم می‌رود. اگر مجموعه‌ای مانند استقلال می‌خواهد به موفقیت برسد باید وحدت داشته باشد در غیراینصورت به صورت جدی با مشکل و چالش مواجه می‌شود.

استقلال ابتدای فصل در کادر فنی تغییرات گسترده و بزرگی را تجربه کرد و فکر می‌کنم این اتفاق مزید بر علت شد تا آن اتحاد دیگر وجود نداشته باشد. استقلال بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد به خصوص در خط حمله.

مطهری، رمضانی، قائدی، محبی یا هر بازیکن دیگری فرقی نمی‌کند، همگی تلاش خود را می‌کنند. اما این روزها خط حمله استقلال کمتر مورد آنالیز قرار می‌گیرد.

ساختار حمله یک تیم صرفا فقط به فوروارد آن برنمی‌گردد و هافبک‌ها هم در آن نقش دارند. اما در استقلال جنس جور نبود. منظورم این است که بازیکنان تک به تک خوب هستند و هافبک‌های خوبی مانند نیک‌نفس، چشمی یا دیگران به میدان می‌روند اما ارتباط خوبی بین آنها و خط حمله وجود ندارد. تغذیه و گردش توپ اصلا خوب نیست و طراحی خوبی برای حملات وجود ندارد. تیم در یک سوم میانی هم مشکلات زیادی را تجربه می‌کند.

​​​​​​​قبل از دیدار با تراکتور هم گفته بودم که این دیدار جنگ هافبک‌هاست. همان‌طور که دیدیم ریکاردو آلوز و همچنین صفا هادی در دیدار با استقلال همه کار کردند اما در مقابل تیم ساپینتو فاقد گرداننده بازی بود. مهدی‌پور آن بازیکنی نیست که سال گذشته می‌شناختیم و روزبه چشمی هم دقیقه ۶۰ تعویض می‌شود.

این نشان می‌دهد اعتماد به نفس بسیاری از بازیکنان از بین رفته است. با این اوصاف فکر می‌کنم نیم‌فصل دوم استقلال محک جدی‌تری خواهد خورد. این تیم باید به هر شکل ممکن سهمیه بگیرد و در وهله بعد رقبای سرسخت خود را از پیش رو بردارد تا به کورس اصلی قهرمانی برگردد. الان تمام چیزی که تیم نیاز دارد تمرکز بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها