استقلال فردا برای صدرنشینی می‌جنگد

نقشه‌های زمستانی

سردی لیگ به موازات سردی زمستان پیش می‌رود، خشک و بی‌روح. لیگ‌برتر فوتبال ایران پیش از تعطیلات ۵۲روزه جام‌جهانی رنگ پریده بود اما برخی کارشناسان اکنون می‌گویند این لیگ حتی رنگ پریده‌تر هم شده است. البته این ادعا پربیراه به نظر نمی‌رسد. کافیست نگاهی به کیفیت دیدارهای استقلال و پرسپولیس بیندازیم.
کد خبر: ۱۳۹۲۵۲۸
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

خط حمله هر دو تیم جانی ندارد و رمقی در ساق مهاجمان نیست که نیست. در ادامه رقابت‎های لیگ‌برتر و در هفته چهاردهم روز جمعه یعنی فردا نهم دی ماه چهار مسابقه برگزار می‌شود که در یکی از آنها استقلال به مصاف مس رفسنجان می‌رود. شاید سردی لیگ همچنان ادامه داشته باشد شاید هم ورق برگردد و شرایط زمین تا آسمان تفاوت پیدا کند.

تغییر فاز تفکرات ساپینتو

تکرار مکررات همین است، استقلال نسخه بسیار کمرنگی از ادعاهای ساپینتو را جلوه می‌کند. انگار نه می‌تواند هجومی باشد و نه می‌خواهد. ساپینتو هم با توجه به رنگ باختن تمام تفکرات تاکتیکی‌اش دیگر ادعاهای گذشته را تکرار نمی‌کند. در واقع او این روزها بیشتر به نتیجه‌گیری فکر می‌کند و الان خوب می‌داند ادعای هجومی بودن در فوتبال ایران برایش آب و نان نمی‌شود. تیمش یک مصاف سخت با تیم سرسخت و خوب مس رفنسجان دارد، تیمی که از این توان برخوردار است تا به رده‌های بالاتر برسد، جایی حتی در میان سه تیم برتر. البته مس رفسنجان یکی از عجیب‌ترین آمارهای لیگ را در اختیار دارد، در عین این‌که بهترین خط دفاعی لیگ را دارد اما یکی از ضعیف‌ترین خط حمله‌های لیگ را هم به خود اختصاص داده است. این تیم با سیستم ۲-۵-۳ به میدان می‌رود. در این سو استقلال گاهی رنگ تیمی هجومی را به خود می‌گیرد اما اکثر اوقات سردرگم و محتاط بازی می‌کند. به هر حال دیدار این دو تیم جالب خواهد بود. یکی به شدت دنبال صدرنشینی و دیگری دنبال صعود از جایگاه فعلی. نقشه‌های زمستانی دو تیم به همین جا خلاصه نمی‌شود، آنها کلی برنامه دارند، به خصوص برای نقل و انتقالات.
استقلال و مس رفسنجان برای مصاف فردا چه شرایطی دارند؟ آمار و ارقام شاید توضیح بهتری در این خصوص بدهد:

۲ ۶
جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی ۴ پله با هم تفاوت دارد. استقلال با ۲۶ امتیاز رتبه دوم را در اختیار دارد و مس رفسنجان با ۱۸ امتیاز ششم است.

۱۵ ۷
خط حمله استقلالی‌ها بیش از دو برابر خط حمله رفسنجانی‌ها توان دارد چرا که آنها تا این هفته از لیگ ۱۵ گل زده‌اند و شاگردان ربیعی ۷ گل.

۸ ۴
در این سو وضعیت خط دفاعی دو تیم شرایط معکوسی دارد، بدان معنا که استقلالی‌ها دو برابر رفسنجانی‌ها گل خورده‌اند. آبی‌ها ۸ گل و مسی‌ها ۴ گل.


۷ ۳
تعداد بردهای دو تیم با هم تفاوت فاحشی دارد. شاگردان ساپینتو تا پایان هفته سیزدهم هفت بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند و شاگردان ربیعی در همین مدت ۳ بار.

۵ ۹
مس رفسنجان تیمی است که بسیار مساوی می‌کند. آنها تا همین جا ۹ بار با یک امتیاز میدان را ترک کرده‌اند. رقم تساوی آبی‌ها ۵ است.

۱ ۱
دو تیم استقلال و مس رفسنجان تا پایان هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران هر کدام فقط یک بار تن به شکست داده‌اند.

۴ ۲
برترین گلزنان دو تیم استقلال و مس به ترتیب ۴ و ۲ گل زده‌اند که هر دو خارجی هستند. کوین یامگا با ۴ گل و لوسیانو پریرا با ۲ گل.

نکته‌یک: آرش رضاوند و ابوالفضل جلالی به دلیل مصدومیت به بازی با مس رفسنجان در هفته چهاردهم لیگ‌برتر نخواهند رسید. وضعیت دفاعی استقلال با این دو مصدوم بحرانی شده است.

نکته‌دو: ربیعی درباره وضعیت خط حمله تیمش در آستانه دیدار با استقلال ابراز نگرانی کرده و گفته که مس رفسنجان نیاز به جذب فوری مهاجم در نقل و انتقالات دارد.

نکته‌سه: محمد محبی به دلیل سه کارته شدن دیدار با مس رفسنجان را از دست داده و گفته می‌شود ساپینتو به جای او از پیمان بابایی استفاده خواهد کرد. به این ترتیب بابایی برای این دیدار تغییر پست می‌دهد و از نوک حمله به جناح راست می‌رود.
​​​​​​​
نکته خارج از مسابقه: ساپینتو فعلا راضی به تمدید قرارداد نشده و شنیده‌ها حاکی است توقعات مالی‌اش بالاتر رفته است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها