رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی همدان گفت: ۹۶۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در قالب ۳۴ هکتار از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۳۰

به گزاش جام جم آنلاین همدان، هوشنگ کرمی افزود: ۴۱۹ پرونده برای زمین های تغییر کاربری داده شده استان در محاکم کیفری تشکیل و ۸۱ مورد حکم قطعی قلع و قمع صادر شده است.

وی اظهار داشت: در سال ۱۳۷۴ قانون حفظ کاربری زراعی تصویب شد که بر مبنای آن هرگونه تغییر کاربری اراضی و باغی مگر بنابر ضرورت و تشخیص ممنوع است.

کرمی ادامه داد: تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ‌مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور اراضی قابل کشت خیلی کم و در بهترین حالت ۱۰ درصد از اراضی را شامل می شود که بخش عمده آن هم کشت دیم است، گفت: اگر در بخش خاک با مشکل مواجه شویم به مراتب بیشتر از مشکلات آب است چرا که ۸۵ درصد از محصولات غذایی از خاک تهیه می شود.

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: ۳۰۰ تا یک هزار سال طول می کشد که یک سانت خاک تشکیل شود، بنابراین محافظت از خاکی که با گذشت میلیونها سال تهیه شده ضروری است.

کرمی از شهروندان خواست هر گونه گزارش تخلفات را از طریق گشت ۱۳۱ یا گزارش های مردمی به جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها