رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام :

پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ آخرین فرصت تبدیل وضعیت ایثارگران است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام خبر داد:

ایلام هشتمین استان از نظر شاخص تورم ماهانه

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: این استان از نظر شاخص تورم ماهانه هشتمین استان کشور در آبانماه امسال بوده است.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۱۴

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ امین دوست محمدی  اظهار داشت: آبان ماه سال ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت مصرف کننده برای خانوارهای کشور به عدد ۵۵۲،۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲،۱ درصد افزایش را نشان می دهد.


وی افزود: این ماه بیشترین نرخ توم ماهانه خانوارهای کشور به استان سیستان و بلوچستان با ۳،۷ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه نیز متعلق به استان خراسان جنوبی با ۱،۲ درصد بوده و از این منظر ایلام با ۲،۴ درصد استان هشتم کشور است.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: همچنین درصد شاخص کل به نسبت ماه قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۴۸،۱ درصد بوده است که بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۶۰،۴ درصد و کمترین استان زنجان با ۴۱ درصد گزارش شده که از این نظر نیز ایلام با ۵۲،۹ درصد در جایگاه ششم کشور ایستاده است.


دوست محمدی تاکید کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبانماه سال ۱۴۰۱ نیز برای خانوارهای کشور به عدد ۴۴ درصد رسید که بیشترین تورم را استان لرستان با ۴۸،۹ درصد و کمترین را خوزستان با ۳۹،۳ داشته اند.
وی اضافه کرد: ایلام از نظر تورم ۱۲ ماهه با ۴۸،۴ درصد استان پنجم کشور بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها