در گفتگوی جام‌جم آنلاین با عضو کمیسیون صنایع مجلس بررسی شد

صنعت خودروسازی باید تغییر ریل دهد / واردات خودرو، بازار را رقابتی می‌کند

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

نباید برای فعالیت دانش‌بنیان‌ها مشکل ایجاد شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص فعالیت دانش بنیان ها توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۳۹۱۵۶۹

احمدی سنگری، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین گفت: کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان ایرانی نباید در زمینه استقرار در پارک‌های علم و فناوری با مشکل و چالش بدقولی یا تغییر تعهد مواجه شوند.

وی افزود: اخیراً چند شرکت دانش‌ بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با مشکل تغییر تعهدات جهت استقرار ۹۹ ساله مواجه شده‌اند که از وزیر علوم می‌خواهم مشکل آن‌ها را حل کند.

این نماینده مجلس با تأکید بر درخواست رهبر انقلاب در حمایت همه‌ جانبه از شرکت‌ های دانش‌ بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان موتور متحرکه اقتصاد و فناوری در کشور هستند و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رفع موانع آن‌ها ضروری است.

وی افزود: فعالان دانش‌بنیان نباید در زمینه محل استقرار یا فعالیت خود دغدغه و نگرانی داشته باشند و از مسئولان دانشگاه تربیت مدرس می‌خواهم مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری را برطرف کنند و حداقل حرکت قابل قبول بازگشت به تعهدات گذشته است.

این نماینده مجلس گفت: وقتی به چند شرکت دانش‌بنیان بگوییم شما به جای ۹۹ سال، ۴۰ سال مستقر شوید و فعالیت کنید، یعنی ما علاوه بر تعهداتمان برنامه‌ریزی‌های بلندمدت آن‌ها را زیر سؤال می‌بریم و مردم و رهبری را از ادامه‌دار بودن تلاش‌های دانش‌بنیانی نا‌امید می‌کنیم.

وی ادامه داد: شرایط کشور به گونه‌ای است که دشمن خارجی از هر لحاظ آماده ضربه زدن به اعتبار نظام و مردم ایران است و اشتباه مدیران پارک و علم و فناوری در مقابل نخبگان نباید بهانه دست دشمنان این مرز و بوم دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: تغییر مدیریت پارک علم و فناوری یا دانشگاه نباید چنین اتفاقاتی را برای نخبگان دانش‌بنیان رقم زند و مجلس در این زمینه‌ها حامی شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.
موضوع از این قرار است که تغییر مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس باعث شده تا برای چند شرکت دانش‌بنیان مشکلاتی جهت استقرار ایجاد شود.

این دانشگاه با چند شرکت دانش‌بنیان قراردادی را امضا کرده است تا زمین‌های ۹۹ ساله در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند. شرکت‌های دانش‌بنیان هم با توجه به قرارداد امضا شده، در برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های توسعه‌ای خود را براساس محل فعالیت تنظیم کرده‌اند. اما اکنون در اتفاقی عجیب با تغییرات مدیریتی در وزارت علوم، مدیران جدید پارک علمی و فناوری قرارداد منعقد شده را زیر سؤال برده‌اند. برخورد مسئولان پارک علمی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با شرکت‌های دانش‌بنیان به شکلی است که گویا برای تحویل زمین‌های تحت قرارداد موانع متعددی را ایجاد کرده‌اند و پس از چالش‌های فراوان می‌خواهند مدت قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان را به جای ۹۹ سال به ۴۰ سال کاهش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها