جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مرکز محور مقاومت و جریان‌ها و جنبش‌های پیرامون آن به‌هیچ‌وجه جنگ‌طلب نبوده و مسیر بازدارندگی برای صلح را انتخاب کرده است. امروز مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف مانند عراق، سوریه و یمن یکی از نقش‌آفرینان اصلی در حوزه روابط بین‌الملل مطرح است.
کد خبر: ۱۳۹۱۴۶۶
نویسنده سیدرضا صدرالحسینی - کارشناس مسائل بین‌الملل

با در پیش گرفتن چنین رویکردی از سوی جبهه مقاومت، نظام سلطه با بن‌بست راهبردی روبه‌رو شده و نمی‌داند که در عرصه دفاعی ــ امنیتی و سیاسی ــ دیپلماتیک با این جبهه مقاوم فعال چگونه برخورد کند؛ از یکسو منتظر است که تهدیداتش معتبر شناخته شود و از سوی دیگر فشارهای اقتصادی را دنبال می‌کند و در عین حال مسأله مذاکره با مرکز و پیرامون محور مقاومت را پیگیری می‌کند، لذا اقدامات جبهه مشترک مقاومت امروز برای نظام سلطه یک توقف و سکون راهبردی ایجاد کرده است.

نقش برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» در تبیین گفتمان مقاومت نقش برجسته‌ای بوده است چرا که رادیو گفت‌وگو با توجه به سوابقی که در طرح مباحث مرتبط با محور مقاومت در گفت‌وگو با کارشناسان داشته است، توانست گفتمان جدیدی به نام مقاومت و اطلاع‌رسانی دقیق از منابع قابل اعتماد ایجاد کند.

امیدآفرینی رادیو گفت‌و‌گو در حوزه معرفی جنبش انصار‌ا... بی‌نظیر بوده است و باتوجه به‌شدت عمل رسانه‌های نظام سلطه برای خفیف نشان دادن و عدم نقش‌آفرینی جبهه مقاومت به‌عنوان مثال در قالب انصارا... یمن، رادیو گفت‌و‌گو توانست این هیمنه را بشکند و واقعیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه داخلی یمن را منعکس کند.
در واقع برنامه گفت‌وگوی سیاسی توانست در حوزه نخبگانی نقش‌آفرینی خوبی ایفا کند و برای مثال، برخی از نخبگان که نسبت به انصارا... یمن نگاه غیرواقعی از این حوزه داشتند به آرامی در قالب همین برنامه‌ها و تولیدات رسانه‌ای رادیو گفت‌وگو، تحت تأثیر قرار گرفته و نشان داد توانمندی ناگفته انصارا... و جبهه مقاومت چه میزان مورد تحلیل قرار گرفته است و البته چقدر جای کار رسانه‌ای دارد.

تنوع بهره‌برداری رادیو گفت‌و‌گو از کارشناسان بین‌الملل و منطقه یکی از نقاط قوت این برنامه است که رویکرد و توجه این کارشناسان و حوزه‌های دانشگاهی به رادیو را نیز افزایش داده است و این‌که رادیو گفت‌و‌گو سعی و تلاشی در ارتباط با پیدا کردن کارشناسان متخصص متناسب با موضوعات دارد نیز قابل تقدیر است. در همین راستا تضارب افکار عمومی یکی از مسائل مهیاست که همواره مورد پیگیری رادیو گفت‌و‌گو بوده و در واقع هدف رادیو گفت‌و‌گو این بوده است که یک مسأله مشخص از دیدگاه‌های مختلف مورد توجه و بررسی قرار بگیرد. به این موضوع معتقدیم که در یک حوزه تخصصی استفاده از کارشناسانی که بتوانند این موضوع را از لایه‌ها و ابعاد مختلف بررسی کنند اهمیت دارد و اگر رادیو گفت‌و‌گو و برنامه گفت‌وگوی سیاسی بتواند موضوعات مشخص را از جوانب مختلف به صورت کارشناسی بررسی داشته باشد قطعا مناسب خواهد بود و باعث تأثیرگذاری بر مخاطب و نخبگان شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها