خرمشهر در ایام اربعین و اردوهای راهیان نور میزبان مهمانان زیادی است و در این ایام، بار ترافیکی شهر بیشتر شده و تردد در خرمشهر دچار مشکل می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۰۷۸۴
به دلیل افزایش جمعیت این شهر به ۲ پل دیگر نیاز دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر؛ امام جمعه خرمشهر گفت: به دلیل افزایش جمعیت و حجم تردد بالای خودروها، این شهر به احداث دو پل دیگر نیاز دارد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دو پل قدیمی در خرمشهر وجود دارد که یکی آزادی که متعلق به دوران قبل از جنگ است و آسیب‌های زیادی در دوران جنگ تحمیلی به آن وارد شده و پل دیگری جهان آرا است که قریب به ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش و بالا رفتن جمعیت و ازدیاد خودروها، حجم تردد به گونه‌ای است که پل‌های موجود در خرمشهر جوابگوی نیاز ترافیکی این شهر نیست؛ خرمشهر در ایام اربعین و اردوهای راهیان نور میزبان مهمانان زیادی است و در این ایام، بار ترافیکی شهر بیشتر شده و تردد در خرمشهر دچار مشکل می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل‌پور عنوان کرد: این دو پل هر کدام دارای مشکلاتی هستند که بر این اساس دو هشدار برای شهر خرمشهر وجود دارد؛ اول اینکه با ازدیاد جمعیت و حجم تردد سنگین خودروها، هیچکدام از این دو پل جوابگوی نیاز نیست و دیگری اینکه پل آزادی دچار فرسودگی و پل جهان آرا نیز مشکل فنی دارد و همین موضوعات باعث شده تا مشکلات ترافیکی و ترددی برای مردم، مهمانان و مسافران ایجاد شود.

وی افزود: اگر اتفاقی برای هر دو پل رخ دهد دیگر معلوم نیست چه اتفاقی برای شهر و موضوع تردد و عبور و مرور در شرق و غرب خرمشهر ایجاد خواهد شد. بیمارستان و مراکز درمانی در غرب خرمشهر قرار دارند و ادارات و مراکز دولتی در شرق واقع شده‌اند و در صورت رخ دادن هرگونه مشکل برای این دو پل، این ارتباط برای شهروندان قطع می‌شود و قطعاً مشکلات بدتری ایجاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام عادل‌پور گفت: هشدارهای لازم به مسئولان شهرستان، استان، مناطق آزاد و… داده شده است و حتی در ایام اربعین نیز بازدیدهایی صورت گرفته است. به تعبیری وضعیت شهر خرمشهر و پل‌های آن برای مسئولان کاملاً روشن است و هشدارها و اخطارهای لازم به شهرداری داده است.

امام جمعه خرمشهر به اقدام مناطق آزاد برای رفع مشکل یکی از پل‌های شهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: این اواخر مدیرعامل منطقه آزاد، اعتباری را برای احداث یک پل جدید در کنار پل قدیم یا همان آزادی در نظر گرفته است. مطالعات لازم انجام شده و پروژه احداث پل دیگر زده شده و این موضوع حس امیدواری را در بین مردم به وجود آورده است.

حجت الاسلام عادل پور تصریح کرد: اما موضوع اصلی این است که پلی که قرار است توسط منطقه آزاد در کنار پل قدیم یا آزادی احداث شود باعث می‌شود تا پل قدیم دیگر مسدود شود و دیگر هیچ گونه ترددی از روی آن صورت نمی‌گیرد. در حقیقت با این اقدام، احداث این پل جدید در حقیقت پل دوم خواهد بود و گره‌ای از مشکلات رفع نمی‌کند و هنوز این شهر به دو پل دیگر نیاز دارد.

امام جمعه شهرستان خرمشهر افزود: محل احداث پل چهارم کاملاً مشخص است و باید در منطقه «منیخ» احداث شود زیرا روستاهای حفار شرقی و منیخ برای رفت و آمد به خرمشهر دسترسی سختی دارند.
 
این منطقه تنها یک پل شناور دارد که در زمان جنگ احداث شده و تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است اما در حال حاضر این پل مسدود شده است و دسترسی آن‌ها به شهر سخت شده و در صورت احداث پل چهارم در این منطقه، بسیاری از مشکلات ترددی در سطح شهرستان رفع می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها