سوئیس می‌داند که در مرحله یک هشتم نهایی مقابل پرتغال شانس زیادی ندارد اما همچنین می‌دانند که اسم‌های بزرگ در این جام‌جهانی اهمیت زیادی نداشته است.
سوئیس می‌داند که در مرحله یک هشتم نهایی مقابل پرتغال شانس زیادی ندارد اما همچنین می‌دانند که اسم‌های بزرگ در این جام‌جهانی اهمیت زیادی نداشته است.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۳۶

بازی‌های شوکه‌کننده در قطر ۲۰۲۲ کم نبوده، از جمله این‌که پرتغال بازی قبلی خود را ۲ بر یک به کره‌جنوبی باخت. سوئیس نیز برای یادآوری پیروزی خود مقابل پرتغال به خاطرات طولانی نیاز ندارد. این سومین دیدار دو تیم در سال ۲۰۲۲ است که هریس صفروویچ در آخرین رویارویی خود در لیگ ملت‌ها تک گل پیروزی یک بر صفر را به ثمر رساند. همچنین این تیم در یورو ۲۰۰۸، پرتغال را ۲ بر صفر شکست داده است. سوئیس هرگز در یک جام‌جهانی سه بازی را برنده نشده و از زمان میزبانی مسابقات در سال ۱۹۵۴ به مرحله یک چهارم نهایی نرسیده‌ است.

از طرف دیگر پرتغال فقط دو بار از این مرحله فراتر رفته است. در واقع آخرین برد حذفی پرتغالی‌ها در جام‌جهانی (بدون احتساب ضربات پنالتی) در بازی یک هشتم نهایی سال ۲۰۰۶ مقابل هلند رقم خورد.

 

نکات کلیدی

 

دو تیم در طول تاریخ ۲۵ بار با هم بازی کرده‌اند، اولین دیدارشان در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۳۸ بود که در آن بازی سوئیس ۲ بر یک پیروز شد.
۱۲ بازی آخر دو تیم همه در رقابت‌های بزرگ بوده و هیچ بازی دوستانه‌ای با هم نداشتند. آخرین بار سال ۱۹۸۲ در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفته‌اند.
در آخرین تقابل دو تیم سوئیس در ژوئن یک بر صفر در لیگ ملت‌های اروپا پرتغال را شکست داد. البته این برد چهار روز بعد از باخت ۴ بر صفر مقابل پرتغال در همین رقابت‌ها به دست آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها