نشست خواهرخواندگی البرز و استان تیانجین چین به صورت ویدئو کنفرانس با حضور قاسمی مشاور وزیر کشور، نماینده شرکت‌های تیانجین و رئیس بنیاد البرز شناسی در سالن حوزه استانداری برگزار شد
کد خبر: ۱۳۸۹۱۵۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ علی طهرانی مقدم در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از برقراری این ارتباط که به مناسبت هماهنگی لازم به منظور تهیه و تنظیم پیش نویس خواهرخواندگی میان استان البرز و تیانجین برگزار شد، اظهار امیدواری کرد تداوم برگزاری این نشست‌ها موجب شناخت بیشتر و توسعه روابط همه جانبه دو استان شود.

 

در ادامه این گفتگو مدیرکل بخش آسیایی تیانجین کشور چین با بیان این که در سال ۲۰۱۰ در دو استان تهران و اصفهان حضور یافته و با ظرفیت‌های این استان‌ها در بخش‌های مختلف آشنا شده است، در خصوص معرفی استان تیانجین، اظهار داشت: تیانجین به همراه ۳ شهر دیگر، شهر‌های مستقلی در سطح استانداری هستند که با ۱۳ میلیون نفر جمعیت، ۱۰ هزار کیلومتر مساحت داشته و همجوار استان پکن می‌باشد.

 

تینگ افزود: این شهر بندری یکی از بزرگترین بنادر شمالی کشور چین است که بندر آن رتبه ۵ را در بین بنادر دنیا به خود اختصاص داده و مرکز تولیدی شمال چین نیز محسوب می‌شود.

 

مدیرکل روابط عمومی بخش آسیایی شهرداری تیانجین با اشاره به این که تیانجین بزرگترین منطقه آزاد شمال چین است، یادآور شد: در دیدار رئیس جمهور ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگ‌های نسبت به توسعه مناسبات و همکاری فی مابین گفتگو‌هایی انجام شده بود که این نشست می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه همین روابط به شمار رود.

 

او با دعوت از طرف ایرانی جهت حضور در تیانجین و آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های فرهنگی واقتصادی این استان تاکید کرد: برگزاری و تداوم این نشست‌ها می‌تواند موجب شناخت بیشتر طرف‌ها شود.

 

گفتنی است در ادامه این نشست مقرر شد کارگروه مشترکی در زمینه توسعه روابط دو استان در قالب طرح خواهرخواندگی تشکیل شده و پیش نویس عقد خواهرخواندگی تهیه و تدوین و سپس در نشست مشترک استانداران البرز و تیانجین تفاهم نامه همکاری به امضا برسد.

 

لازم به ذکر است در این نشست ویدئو کنفرانسی، دکتر رجبی رییس بنیاد البرزشناسی البرز به بیان ظرفیت‌های مختلف؛ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اقلیمی و گردشگری البرز پرداخت که بسیار مورد توجه و استقبال طرف‌های چینی واقع شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها