داستان برادران ویلیا‌مز در تیم‌های اسپانیا و غنا

تحقق عینی یک «رویا»

حدود یک سال پیش مهمترین دلخوشی خانواده ویلیامز این بود که هر دو پسرشان در تیم اتلتیک بیلبائو بازی می‌کنند و این‌که شاهد به ثمر نشستن تلاش‌هایشان بودند؛ اما شاید هیچ کدام از اعضای این خانواده تصور نمی‌کردند شاهد بازی هر دو پسرشان در جام‌جهانی قطر باشند، آن هم دردو تیم متفاوت.
کد خبر: ۱۳۸۸۴۱۷
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
ایناکی، پسر بزرگتر از چند سال پیش تصمیم گرفت برای تیم‌ملی غنا بازی کند و همین چند شب پیش در خط حمله ستاره‌های سیاه مقابل پرتغال بازی کرد. نیکو 20 ساله هم در لیست نهایی لوئیز انریکه در تیم‌ملی اسپانیا قرار گرفته و امیدوار است در بازی‌های بعدی لاروخا فرصت بازی کردن پیدا کند.اما اوضاع برای این خانواده به همین راحتی‌ها هم نبوده و برای رسیدن به این جایگاه مسیری سخت طی شده است. 

یک راه طولانی
ماریا و فلیکس ویلیامز حدود چهار دهه پیش برای یافتن زندگی بهتر غنا را ترک کردند و بعد از پشت سر گذاشتن 4000کیلومتر خود را به اسپانیا رساندند آنها بخشی از این مسیر را پشت کامیون های حمل بار و بخشی را با پای پیاده طی کردند.خودشان می‌گویند بعضی از روزها مجبور بودند در دمای40 تا 50 درجه در شن‌های داغ پیاده بروند. همین مساله باعث شده تا پدر خانواده با گذشت این همه سال هنوز مشکلاتی در راه رفتن داشته باشد. آنها به محض رسیدن به منطقه ملیلا در اسپانیا توسط نیروهای مرزی دستگیر شدند، اما چند روز بعد با گرفتن پناهندگی سیاسی توانستند خودشان را به بیلبائو برسانند. ماریا در زمان این سفر سخت باردار بود و چند روز بعد از اسکان در بیلبائو، ایناکی به دنیا آمد. خود «ایناکی» چند وقت پیش در مصاحبه با گاردین گفت:  شنیدن این داستان‌ها از زبان والدین مان، ما را مصمم تر کرد که در این مسیر تلاش بیشتری انجام دهیم. 

رویایی که محقق شد
این خانواده به تدریج در نزدیکی شهر پامپلونا مستقر شد و هشت سال بعد نیکو به دنیا آمد. با توجه به این‌که پدر خانواده مجبور بود در خارج از شهر کار کند، بیشتر مسئولیت‌ نگهداری از نیکو به ایناکی سپرده شد. به همین دلیل پای نیکو هم مانند برادر بزرگترش به باشگاه‌های فوتبال باز شد. در سال 2013 ایناکی به اتلتیک بیلبائو پیوست و در همان زمان هم نیکو 11 ساله به عضویت جوانان این باشگاه در آمد. اولین بازی ایناکی 90 دقیقه برای اتلتیک بازی کرد، سال 2014 بود که در همان سال به فینال کوپا دل ری هم رسید. او تاکنون دو بار با این تیم به قهرمانی در سوپرجام اسپانیا رسیده و حتی خود ایناکی زننده گل پیروزی‌بخش در فینال مقابل بارسا در سال 2021 بود. رویای خانواده ویلیامز زمانی کامل شد که فصل گذشته و در بازی مقابل وایادولید، نیکو به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. 10 دقیقه بعد هم ایناکی وارد زمین شد تا دو برادر برای اولین بار کنار هم بازی کنند. 

روی خوش زندگی 
برادران ویلیامز به بازیکنان اصلی این فصل بیلبائو تبدیل شده‌اند. نیکو به عنوان وینگر چپ و ایناکی در پست مهاجم نوک در تمامی 12 بازی این فصل بازی کرده‌اند. در پیروزی مهم 3 بر 2 این تیم مقابل رایو والکانو، نیکو اولین گلش در لالیگا را به ثمر رساند. ایناکی اولین بازیکنی بود که برای شادی سمت برادرش رفت. او بعد از بازی حس و حالش را اینطور توصیف کرد: بسیار افتخار می‌کنیم از این‌که در کنار هم هستیم. حالا خوشحالیم که مادرمان از پیشرفت ما احساس رضایت می‌کند. در بازی هفته بعد مقابل آلمریا، نتیجه بهتر از این هم شد: ایناکی گل اول تیمش را روی پاس گل نیکوبه ثمر رساند و روی گل دوم دقیقا عکس این موضوع اتفاق افتاد. این دو برادر تا اینجای فصل روی هشت گل و چهار پاس گل تاثیر مستقیم داشته‌اند وهمین مساله موجب شده اتلتیک بیلبائو بهترین شروع در 9 فصل گذشته را داشته باشد. در این شرایط و اوضاع حالا خانواده ویلیامز چشم انتظار درخشش پسرهای‌شان در دو‌تیم ملی مختلف در جام جهانی هستند. 

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها