چهار باربر بازار تهران با خرید شاه‌کلید ۱۰میلیونی، دستبرد سریالی به مغازه‌ها را آغاز کردند. متهمان هنگام فروش الماس میلیاردی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۸۶۹۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، شانزدهم آبان امسال وقتی مردی به مغازه‌اش در بازار تهران رفت، متوجه سرقت از آنجا شد و با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت. در ادامه ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا به مغازه فروش پوشاک زنانه اعزام شده و مشاهده کردند همه‌جا به‌هم‌ریخته و سارقان بعد از دستبرد به گاوصندوق برای این‌که ردی از خود باقی نگذارند، دستگاه ضبط فیلم‌های دوربین مداربسته مغازه را با خود بردند.

این درحالی‌بود که فیلم دوربین‌ها همزمان روی دو دستگاه ضبط می‌شد و دزدان متوجه دستگاه دوم نشده بودند. ماموران در بازبینی فیلم پی بردند مغازه دو در ورودی داشته که دزدان در اول را با شاه‌کلید باز کرده و در دوم را تخریب کرده بودند. بعد گاوصندوق را در میان پتویی پیچیده و با خود بردند. به گفته شاکی، داخل گاوصندوق یک قطعه الماس برش‌نخورده ۱۰قیراطی به ارزش ۲.۵میلیارد تومان قرار داشته که او مدتی قبل این الماس را از دوست معدنکار خود خریده بود. ۵۰میلیون تومان پول نقد، ۷۰فقره چک به مبالغ میلیونی متعلق به مشتریان مغازه و یک دستگاه لپ‌تاپ از دیگر محتویات گاوصندوق بود. دزدان همچنین ۲۰۰۰ شلوار جین زنانه را به ارزش ۱.۵میلیارد تومان از مغازه سرقت کرده بودند.

چهار سارق مغازه بر چهره‌هایشان ماسک زده بودند. چند روز پیش ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که ساکنان خانه‌ای در محله خلیج‌فارس تهران به دنبال مشتری برای فروش یک الماس ۱۰قیراطی هستند. دو روز پیش ماموران با هماهنگی قضایی دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به آنجا اعزام شدند و محل را محاصره کردند و توانستند چهار سارق را بازداشت کنند.

با اعتراف اولیه آن‌ها مخفیگاه دیگرشان هم لو رفت و اموال سرقت‌شده از آنجا کشف شد. در بازرسی از گوشی تلفن‌همراه سرکرده باند فیلم و عکس‌هایی از طاقه‌های پارچه یافتند که یک شماره تلفن روی آن نوشته شده بود. با احتمال این‌که این پارچه‌ها هم سرقت شده‌اند، به بررسی شماره تلفن مورد نظر پرداختند و به مرد پارچه‌فروشی رسیدند که تحقیق از او مشخص کرد مرداد امسال این پارچه‌ها از انبار مغازه‌اش سرقت شده است.

ماموران به تحقیق از سرکرده و همدستانش پرداختند که آن‌ها به ارتکاب سرقت از انبار مغازه این شاکی هم اعتراف کردند. مهرداد، سرکرده باند در جریان تحقیقات گفت: من و سه همدستم در یکی از شهر‌های غربی کشور زندگی می‌کنیم. از یک‌سال قبل برای باربری به تهران آمده و در بازار تهران کار می‌کردیم. رفت‌وآمدمان به مغازه‌ها باعث شد از وضعیت امنیت و اموال باارزشی که در آنجا نگهداری می‌کردند باخبر شویم. مردادماه امسال به انبار مرد پارچه‌فروشی دستبرد زدیم و پارچه‌های سرقتی را به مالخر فروختیم و ۲۰۰میلیون تومان به دست آوردیم. برای این‌که گیر نیفتیم سرقت را چند ماه متوقف کرده و باربری می‌کردیم که در جریان رفت‌وآمد به مغازه‌ها درصدد بودیم تا اموال سرقتی را زودتر بفروشیم که همین باعث شد لو برویم و بازداشت شویم.
متهم درباره نحوه بازکردن در مغازه‌ها گفت: از یک کلیدساز حرفه‌ای، شاه‌کلیدی را ۱۰میلیون تومان خریده بودم و با آن به‌راحتی در‌ها را باز می‌کردیم. فروشنده گفته بود اگر کلید در را باز نکرد آن را پس می‌گیرد.

با اعتراف متهم و همدستانش آن‌ها در بازداشت به‌سر می‌برند. تحقیقات برای مشخص‌شدن دیگر جرایم احتمالی و بازداشت مالخران ادامه دارد. پرونده آن‌ها در شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در دست بررسی است.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها