مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۵ به عنوان یک هلدینگ پتروپالایشی با بالاترین ضریب پیچیدگی و صادرات محور فعالیت خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت پالایش نفت اصفهان، محسن قدیری در حاشیه بازدید محمد خزائی کوهپر، عضو هیئت مدیره کانون‌ شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت از شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به برنامه‌های چشم انداز ۱۴۰۵ این شرکت اظهار داشت: ما در این چشم انداز به عنوان یک هلدینگ پتروپالایشی با بالاترین ضریب پیچیدگی و صادرات محور فعالیت خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۳۸۶۱۸۳

جام جم آنلاین اصفهان ؛ وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۳۶۰ هزار بشکه انواع فرآورده‌های نفتی در شرکت پالایش نفت اصفهان تولید می شود، افزود: این شرکت ۱۳ درصد از بنزین، ۲۱ درصد از گازوئیل، ۱۸ درصد گاز مایع و ۱۲ درصد نفت کوره کشور را تولید می‌کند.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در خصوص ترکیب سهامداران شرکت پالایش نفت اصفهان نیز تصریح کرد: باید توجه داشت که سهم سهام عدالت در این شرکت ۱۲٫۲۷ درصد و سهم مردم نیز ۲۷٫۸۵ درصد است.
وی با بیان اینکه برنامه ما این است که در افق ۴۰۵ فرآورده سنگین در شرکت پالایش نفت اصفهان نداشته باشیم، اضافه کرد: در این افق ۱۱۷ هزار بشکه در روز بنزین یورو، ‌ ۱۴۳ هزار بشکه دیزل یورو و ۱۴٫۱ هزار بشکه نفت سفید خواهیم داشت ضمن اینکه نفت کوره از تولیدات این شرکت حذف خواهد شد.
قدیری با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف انرژی برق راه‌اندازی نیروگاه های بادی و خورشیدی را در دستور کار داریم، گفت: بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز شرکت نیز در برنامه چهار ساله در دستور کار است که بخش قابل توجهی از آن با استفاده از شرکت های دانش بنیان داخلی محقق شده است.
وی با بیان اینکه شرکت‌های جدیدی زیر مجموعه شرکت پالایش نفت اصفهان برای تسریع در برنامه های این شرکت ایجاد شده است، ابراز داشت: از جمله آنها شرکت “سهروردی” است که بخش‌های مختلف RFCC و RHU و توسعه زنجیر پروپیلن، توسعه زنجیر LPG و انواع محصولات پتروشیمی را تولید خواهد کرد وسودآوری این شرکت روزانه ۷ میلیون دلار است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشت که پروژه RFCC بیش از ۱۵ سال بود که روی زمین مانده بود و RHU نیز پروژه‌ای گره خورده بود، این پروژه هشت بسته داشت که ۶ بسته را باز کردیم و ۲ بسته دیگر نیز در دستور کار است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما در آینده صادرات محور خواهیم شد، افزود: از این رو زیرساخت انتقال مواد نفتی را که تاکنون در هیچ شرکتی برنامه‌ریزی نشده در دستور کار قرار دادیم و قرار است این پروژه با سرمایه‌گذاری کامل چینی ها با خواب ۲ سال ۷۸ کیلومتر راه آهن از اصفهان تا “ورتان” راه اندازی شود.
قدیری اضافه کرد: این پروژه قرار است ماه آینده کلنگ زنی و در بازه زمانی یکساله به بهره برداری برسد، همچنین برای این پروژه خرید ۷۰ واگن کشنده، مخزن دار و تریلی بر را در دستور کار داریم.
قدیری همچنین با بیان اینکه با تحقق طرح‌های بهبود فرایند فرآورده های نفتی در شرکت پالایش نفت اصفهان در سال ۱۴۰۵ تولید گوگرد در این شرکت به بیش از ۷۰۰ تن می‌رسد، اضافه کرد: هر تن گوگرد ۲۰۰ هزار دلار است و ما سعی داریم با فرآوری آن، از هر تن این محصول یک هزار دلار درآمد داشته باشیم و برای این امر تولید مواد پایه برای شوینده‌ها را در دستور کار داریم.
وی همچنین به افزایش بهره وری در واحد حلال‌‌های شرکت پالایش نفت اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: این واحد را تشت طلایی در پالایشگاه اصفهان می‌نامیم که سالهای سال غیرفعال بوده و ما با استفاده از شرکت میرداماد زنجیره ارزش حلال‌ها را در دستور کار قرار داد و در حوزه صادرات فعالیت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: این شرکت قرار است حداکثر تا سه سال آینده سالانه سه همت برای پالایشگاه سودآوری داشته باشد.
وی همچنین به مدیریت مصرف آب در شرکت پالایش نفت اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مصرف روزانه آب در پالایشگاه ۱۲۰۰ متر مکعب است و این در حالی است که در حال حاضر اصفهان با کمبود آب شرب رو به رو است، ما با سرمایه‌گذاری که انجام دادیم مصرف آب را از ۱۲۰۰ منر مکعب در ساعت به ۳۰۰ متر مکعب در ساعت کاهش دادیم و تمهیداتی اندیشیده شده که یک قطره هم هدررفت آب را نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: دو طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس را در دستور کار داریم که انتقال آب از ‌عمان را با همکاری استان سرمایه‌گذاری می کنیم و انتقال آب از خلیج فارس را با شرکت خصوصی انجام می شود.
وی افزود: همچنین در حال حاضر تاسیسات ذخیره استراتژی ۱۰۰۰ متر مکعب آب برای پالایشگاه اصفهان را در دست بهره برداری داریم و با این ظرفیت اگر آب یک ماه در اصفهان قطع باشد، ما آب داریم.
قدیری با تاکید بر اینکه کاهش مصرف آب در پالایشگاه را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: از سوی دیگر فاضلاب خام را در شاهین شهر خریداری و در تصفیه خانه اختصاصی تا دوسال آینده به میزان ۲۰۰ میلیون متر مکعب بهره برداری خواهیم کرد.
حامی طرح‌های توجیهی پالایشگاه اصفهان در زمان تقسیم سود هستیم
همچنین محمد خزائی کوهپر، عضو هیئت مدیره کانون‌ شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت نیز در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات ارائه شده از سوی مدیرعامل و کارکنان شرکت پالایش نفت اصفهان اظهار داشت: تولیدات محتوای تصویری و رسانه‌ای این شرکت نیز در نوع خود بی نظیر وقابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه سازمان سهام عدالت همواره شرکت پالایش نفت اصفهان را رصد می‌کند وباید اذعان کنیم که کارهای بزرگی انجام شده، افزود: مدیران توانمند در این مجموعه خروجی کاری خوبی را داشته اند.
عضو هیئت مدیره کانون‌ شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان اینکه فعالیت‌های انجام گرفته و برنامه های در دستور کار شرکت پالایش نفت اصفهان می‌تواند به این صنعت در سراسر کشور کمک قابل توجهی را داشته باشد، اضافه کرد: از این رو درخواست داریم تا گزارشی از این فعالیت ها آماده و آن را برای ما ارسال کنند تا این تجربه‌های مدیریتی را در سطح شرکت های مشابه تسری دهیم.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی شرکت های جدید زیر مجموعه پالایشگاه اصفهان بسیار خوب و تاثیرگذار است، ابراز داشت: کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت خود را همسو با پالایشگاه اصفهان می‌داند و اگر شرکت‌های زیر مجموعه پالایشگاه طرح توجیهی خوبی را داشته باشند در پایان سال جهت تقسیم سود همسو خواهیم شد.
خزائی کوهپر ادامه داد: سعی ما این است که فضا را برای مدیرعامل شرکت پالایش اصفهان باز بگذاریم تا بتواند برنامه‌های در دستور کار خود را به خوبی اجرایی کند.
وی گفت: کانون سهام عدالت بزرگترین بنگاه اقتصادی ایران است و از این رو هر نوع کمکی از دست ما ساخته باشد که بتوانیم یک فدم مجموعه پالایشگاه را جلو ببریم دریغ نخواهیم کرد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها