تکرار فینال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ بعد از قرعه‌کشی یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا

بازگشت طارمی به «سن‌سیرو»

ترکیب تیم‌های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث شد فوتبال‌دوستان در چند روز گذشته منتظر مراسم قرعه‌کشی در شهر نیون سوئیس باشند. فوتبالی‌ها که این روز‌ها خود را برای شروع بازی‌های جام‌جهانی آماده می‌کنند، از حالا می‌دانند حدود ۹۰روز دیگر باید به تماشای بازی‌های جذاب مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان بنشینند.
کد خبر: ۱۳۸۶۱۳۴
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
با پایان مراسم روز گذشته بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی به این ترتیب قرعه‌کشی شد:

لایپزیش - منچسترسیتی
کلوب بروژ - بنفیکا
لیورپول - رئال مادرید
میلان - تاتنهام
آینتراخت فرانکفورت - ناپولی
دورتموند - چلسی
اینتر - پورتو
پاری‌سن‌ژرمن - بایرن مونیخ

(تیم‌هایی که نامشان ابتدا آمده، میزبان بازی رفت خواهند بود). زمان بازی‌ها هم به این ترتیب است:
دور رفت: ۲۵ و ۲۶ بهمن، ۲ و ۳ اسفند ۱۴۰۱
دور برگشت: ۱۶، ۱۷، ۲۳ و ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

مهم‌ترین اتفاقی که در این قرعه‌کشی رخ داد رویارویی رئال‌مادرید و لیورپول، فینالیست‌های دوره قبل در این مرحله بود. رئال و لیورپول که پیش‌تر فینال‌های ۱۹۸۱ و ۲۰۱۸ را مقابل هم برگزار کرده بودند، در
فینال ۲۰۲۲ هم در ورزشگاه استاددوفرانس پاریس مقابل هم قرار گرفتند و در پایان، این رئال مادرید بود که با گل وینیسیوس جونیور جام را بالای سر برد. این دو تیم آخرین‌باردر فصل ۰۹-۲۰۰۸ در مرحله یک‌هشتم به هم رسیده بودند که در آن سال، لیورپول به آسانی و با برد ۵ بر صفر در دو بازی به مرحله بعد رسید.

رویارویی پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ نیز در این مرحله از نکات مهم دیگر این قرعه‌کشی بود. فینالیست‌های سال۲۰۲۰ (برد یک بر صفر بایرن) پیش‌تر فقط یک بار در مراحل حذفی به هم برخورد کرده بودند؛ یک‌چهارم نهایی فصل ۲۱-۲۰۲۰ که در آن مرحله پاریس با وجود تساوی ۳ بر ۳ با قانون گل زده در خانه حریف (۲ بر ۳ و یک بر صفر) به نیمه‌نهایی رسید. پاریس با آن نتیجه، به آخرین تیم تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که با استفاده از قانون منسوخ گل زده در خانه حریف به مرحله بعد راه می‌یابد.

فوتبال‌دوستان ایرانی هم منتظر بودند تا ببینند تیم پورتو با ستاره ایرانی‌اش مقابل کدام تیم قرار می‌گیرد. پورتو که با مهدی طارمی در گروه خودش صدرنشین شده بود باید در این مرحله مقابل یک تیم دیگر از شهر میلان قرار گیرد. این دو تیم پیش از این یک‌بار دیگر در مرحله یک‌هشتم نهایی با هم بازی کرده بودند؛ فصل ۰۵-۲۰۰۴ که اینتر با برتری ۴ بر ۲ راهی مرحله بعد شد. طارمی که فصل گذشته و در مرحله گروهی برابر میلان بازی کرده بود به همراه تیمش در ۲ بازی، ۴ امتیاز از روسونری گرفت (یک بر صفر، یک بر یک). طارمی تا امروز در لیگ قهرمانان اروپا به یوونتوس، چلسی، لیورپول، لورکوزن، کلوب بروژ و اتلتیکو مادرید گل زده و باید دید در صورتی که او بعد از جام‌جهانی هم در پورتو بماند و در نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا راهی لیگ جزیره نشود، موفق به گلزنی به میلان هم خواهد شد یا نه.

بازگشت کریس به نیوکمپ

بعد از قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی UCL، نوبت به قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ اروپا رسید. در این مرحله تیم‌های راه یافته از لیگ قهرمانان مقابل تیم‌های دوم مرحله گروهی لیگ اروپا قرار می‌گیرند.

قرعه‌کشی پلی‌آف به این شرح صورت گرفت:

یوونتوس-نانت
بارسا-منچستریونایتد
اسپورتینگ لیسبون-میتیلند
شاختار دونتسک-رن
آژاکس-یونیون برلین
لورکوزن-موناکو
سویا-آیندهوون
سالزبورگ-آاس رم

بازی بارسلونا و منچستریونایتد بمب بزرگ پلی‌آف خواهد بود. بازگشت رونالدو به نوکمپ و رویارویی‌اش برابر بارسا بدون شک جذابیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. هرچند درحال حاضر رونالدو شرایط خوبی ندارد، ولی این وضعیت می‌تواند تا چند ماه بعد تغییر کند. دوئل رونالدو و روبرت لواندوفسکی سرنوشت تیم صعودکننده را مشخص خواهد کرد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها