شاهدان، خانواده شهدا و مصدومان حمله تروریستی به شاهچراغ(ع) را برای «جام‌جم» روایت کردند

ناگفته‌های جنایت تکفیری

نزدیک به ۴۰روز پیش در واقعه مرگ تاسف‌انگیز مهسا امینی رویه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد که بر‌اساس آن بسیاری از صاحبان مشاغل و استارت‌آپ‌های داخلی به‌سرعت اقدام به تولید محتواهایی در قالب تسلیت و دلجویی و همدردی با مردم ایران کردند.
کد خبر: ۱۳۸۴۸۷۲

 البته که برخی از آنها به همان سرعت پست‌های منتشر شده خود را حذف کردند و مشخص نشد چرا نوشتند و چرا برداشتند اما این سرعت عمل در اعلام همدردی قابل‌تامل بود.

حالا بعد از گذشت زمان قابل‌توجهی از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز که باعث به زمین ریختن خون چند نفر از هموطنان‌مان شد از هیچ‌کدام از این صاحبان مشاغل و استارت‌آپ‌های فعال صدایی درنیامده است! ظاهرا نفع و سود آنها در سکوت است.

در اتفاقات ۴۰روز اخیر رفتار بسیاری از سلبریتی‌ها در موضعگیری‌های‌شان گواهی‌بر هشدارهایی بوده که بسیاری در رابطه با مدیریت سلبریتی‌ها داشتند اما اتفاقات اخیر گویای چرایی این هشدارها بود.

آنها به‌واسطه ظهور رسانه‌ های نوین تاثیر بسیار بر شهروندان داشتند و پرواضح است که حذف آنها به معنای حذف رسانه‌های نوین در عصر کنونی بوده است. به این معنا که همچون بسیاری از کشورهای دیگر باید به نحوه مدیریت آنها در این فضا پرداخت.

جدا از این موضوع یکی از رفتارهای متناقض آنها موضعگیری‌شان در ارتباط با اتفاقات مشابه بوده است. این‌که در یک موضوع آنها موضعگیری شدیدی داشته‌اند وقتی قابل باور است که در موضوعی مشابه هم واکنش داشته باشند اما این رویه حالا درباره حادثه تلخ حرم شاهچراغ در رابطه با بسیاری از مشاغل مجازی هم تکرار شد. رویه‌ای که باعث تاسف بسیاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها