یك كارشناس حوزه سیاسی با اشاره به این كه استان فارس در اغتشاشات اخیر یكی از امن‌ترین نقاط كشور بوده است، به تحلیل ابعاد حادثه تروریستی شیراز به رهبری امریكا پرداخت.
کد خبر: ۱۳۸۴۸۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، ایرج فرخنده پور با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه گفتگوی ویژه با اشاره به توطئه های فراوان دولت جنایتكار امریكا در از بین بردن همبستگی مردم ایران، گفت: امریكا با ایده تجزیه ایران قصد داشت چند دستگی را میان طوایف ایران كلید بزند و لذا طرح اختلاف قومیتی را شروع كرد.

بر این اساس امریكا به این نتیجه رسید كه نیازی به جنگ مستقیم با ایران نیست چون اتحاد اقوام ایرانی در شرایط جنگ افزایش می یابد و نهایتا به صلح ختم خواهد شد.

وی با اشاره به این كه صحت تئوری مورد نظر برژینسكی مشخص شده بود، افزود: سال ۹۸ همزمان با توطئه ای كه به بهانه افزایش تورم و گرانی رخ داد، همزمان عراق و لبنان شاهد آشوب بودند.

نتیجه دخالت امریكا در دو كشور فوق، عدم تشكیل دولت تا امروز بوده است ولی توطئه مشابه در ایران جواب نداد و لذا امریكا به سمت سیاست كیسینجر عقب گرد كرد و نقشه امپراطوری اقوام را در كشورمان مورد تهاجم قرار داد.

فرخنده پور با اشاره به وجود اقوام ۱۱۴ گانه در ایران، در عین حال اتحاد و انسجام مثال زدنی در كشورمان را یادآوری كرد و گفت: سال ۹۸ هم آشوب هایی در كشور اتفاق افتاد ولی نه به گستردگیِ امروز اما در حال حاضر با طرحِ خیانت بار سناتورهای امریكایی، تلاش می شود اغتشاشات همه شهرها و روستاهای كشور را دربر گیرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخشی دیگر از سخنان خود در رادیو گفت‌وگو با اشاره به مصادف شدنِ حادثه تروریستی شیراز با چهلمین روز درگذشت مهسا امینی اظهار كرد: رابرت مالی اخیرا اعلام كرده است امریكا تمركز خود را از برجام برداشته و بر حمایت از آشوبگران در ایران متمركز كرده و وزارت خزانه داری این كشور به آشوبگران ایران كمك می كند.

وی خاطرنشان كرد: مقامات جمهوری اسلامی بارها اعلام كرده اند حق شهروندان ایران را به هیچ عنوان زیر پا نمی گذارند؛ البته تذكراتی به كسانی كه هنجارهای اجتماعی را زیر پا بگذارند، داده می شود و این عرف مختص همه كشورهاست.

فرخنده پور استان فارس را یكی از امن ترین نقاط كشور در آشوب های اخیر معرفی كرد و گفت: داعش بر اساس خطی كه ایالات متحده به او داد، در شیراز غائله ای را برپا كرد ولی گروه هایی كه در این آشوب ها نقش آفرین بودند، برای مردم شناخته شده هستند و شمار آن ها در كل كشور بیش از ۵۰هزار نفر نیست.

وی در رابطه با این كه چرا امریكا در برهه كنونی از مهره سوخته ای به نام داعش استفاده كرده است، افزود: داعش به هیچ قاعده و قانون الهی منتسب نیست و این مزدوران از جیب امریكا خرج كردند و این نقش كثیف را بر عهده گرفتند.

این كارشناس مسائل سیاسی همچنین امنیت را كلید واژه ای تعریف كرد كه ایران به مدد آن پله های ترقی را پشت سر می گذارد و دشمن هم امروز، این مهم را هدف قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها