هم اکنون ۲۱ هزار عضو هیات علمی و ۲۵۴ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف این وزارتخانه مشغول به تدریس و تحصیل هستند
هم اکنون ۲۱ هزار عضو هیات علمی و ۲۵۴ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف این وزارتخانه مشغول به تدریس و تحصیل هستند
کد خبر: ۱۳۸۴۴۳۳

جام جم آنلاین: معاون آموزش وزیر بهداشت با بیان اینکه؛ تعالی، عدالت و بهره وری از برنامه‌های معاونت آموزش وزارت بهداشت است، گفت: هم اکنون ۲۱ هزار عضو هیات علمی و ۲۵۴ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف این وزارتخانه مشغول به تدریس و تحصیل هستند که تعداد اساتید با جمعیت دانشجویی آن متناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد دانشجو، عضو هیات علمی متناسب نیست، افزود: برای جذب ۴۰۰۰ هیات علمی در دو مرحله فراخوان داده خواهد شد.


باقری وند افزود : در این برنامه تاکید بر بهره وری و ارتقا سطح کیفی در آموزش پزشکی مورد توجه جدی قرار گرفته است.


وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی زنجان از جمله دانشگاه‌های کشور است که در آن در زمینه توسعه و آموزش بسیار مطلوب عمل شده است.

باقری وند آموزش را عامل مهم توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: اگر آموزش در هر حوزه‌ای وارد شود همه گونه پیشرفت نیز به همراه خود خواهد داشت، آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی پزشکی است و کیفیت بالای آموزش پزشکی از افتخارات کشور است و این به جهت ادغام آموزش در بهداشت و در عرصه بودن حوزه آموزش است.


معاون آموزش دانشگاه گفت: بحث توجه به هیات علمی و نخبگان از اواسط تابستان به دستور ریاست جمهور کلید خورده و در کارگروه شورای فرهنگی پیگیری می‌شود که امیدواریم طی دو هفته آینده مصوب شود.

وی گفت: برنامه ریزی در محور تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش در وزارت بهداشت شروع شده و در این برنامه نیز توجه به بهره‌وری در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بازبینی سند توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی گفت: با توجه به نیاز جامعه و وجود زیر ساخت‌های لازم مجوز ایجاد رشته‌های بالینی داده خواهد شد.

وی با تاکید بر وجود زیر ساخت لازم در افزایش ظرفیت رشته‌ها نیز تصریح کرد: بدون در نظر گرفتن زیر ساخت لازم کیفیت آموزش به خطر می‌افتد و افزایش ظرفیت همراه بازیر ساخت‌ها باید باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها