رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، از جمله ویژگی هایی که دانشگاه امام رضا(ع) را از سایر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند، مأموریت‌گرایی این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص ذکر کرد.
رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، از جمله ویژگی هایی که دانشگاه امام رضا(ع) را از سایر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند، مأموریت‌گرایی این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص ذکر کرد.
کد خبر: ۱۳۸۴۲۴۱

خراسان رضوی - جام جم آنلاین - دکتر مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در نشستی که با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم با مدیران سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) ازسال 1378 پذیرش دانشجوی خود را آغاز کرد و از سال 1391 در قالب دو پردیس خواهران و برادران به کار خود ادامه داد.
وی اظهار کرد: دانشگاه امام رضا(ع) در حال حاضر 10 هزار دانشجو در دو پردیس مستقل خواهران و برادران دارد که 5هزارو200 دانشجو در پردیس خواهران و 4هزارو800 دانشجو نیز در پردیس برادران مشغول به تحصیل هستند. همچنین یک هزار و500 دانشجوی خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، آذربایجان، سوریه و یمن نیز در دانشگاه امام رضا(ع) حضور دارند.
رجوعی تصریح کرد: دانشگاه امام رضا(ع) یک دانشگاه مأموریت‌گراست که در راستای رفع نیازهای آستان قدس رضوی در دو بُعد تولید علم و کادرسازی فعالیت می‌کند که لایه اول خدمت‌رسانی ما مجموعه آستان قدس رضوی است. آستان قدس یک دولت کوچک است و در همه حوزه‌های اجتماعی، فناوری، اقتصادی، مدیریتی و ... همان مسائل و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، در این مجموعه نیز نیاز است و برای حل این مسائل ما به پژوهش‌های علمی می‌پردازیم.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش‌ و تولید علم هدف اول رفع نیازهای علمی آستان قدس رضوی است و در ادامه به رفع نیازهای مشهد، استان، کشور و نیز سطح فراملی می‌پردازیم. بُعد دومی که دانشگاه امام رضا(ع) را از سایر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند، مأموریت‌گرایی در تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و رابطه عاطفی و فکری با اسلام و کادرسازی برای نظام اسلامی است که فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهیم.
 وی خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای مهم دانشگاه امام رضا(ع) پیگیری رویکرد تحولی در تعامل با اندیشمندان صنعتی است که در این رویکرد پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های فنی و مهندسی، معماری، شهرسازی، علوم ورزشی و.. در حال انجام است و غالبا طرح‌های پژوهشی استادان این دانشگاه با این رویکرد وتهیه و تولید می شود. رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، اجرای طرح دستیار فناوری را از دیگر رویکردهای دانشگاه ذکر کرد و گفت: در قالب این طرح از دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه فردوسی پذیرش دستیار فناوری داشتیم. وی ادامه داد: همچنین سه مرکز تحقیقات فناوری زیستی و سلامت، دینی و معماری و شهرسازی اسلامی در این دانشگاه فعال بوده و تمرکز ویژه این دانشگاه توسعه نشریات دانشگاهی با محوریت موضوعات اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها