آیناز زارعی، برگزارکننده نمایشگاه «انعکاس هنر»:

هنرمند در قالب اثرخودش را بیان می‌کند

با این‌که فضای ملتهب جامعه این‌روز‌ها بر غالب رویداد‌های فرهنگی و هنری تاثیرگذار بوده است، بسیاری از هنرمندان مشغول فعالیت‌های هنری به هر شکل ممکن هستند. نمایشگاه گروهی «انعکاس هنر» یکی از تازه‌ترین وقایع هنری در عرصه هنر‌های تجسمی است که از نیمه مهرماه برپا شده است. برگزارکننده این نمایشگاه آثار تجسمی-که در گالری زرنا و به صورت غیرحضوری برگزار شده- آیناز زارعی (هنرمند نقاش) است. زارعی از ابتدای سال دو نمایشگاه دیگر نیز در همین گالری برگزار کرده بود و اکنون در سومین همکاری‌اش با گالری زرنا، آثار هنری نقاشی، خوشنویسی و عکاسی را روی دیوار فرستاده است.
کد خبر: ۱۳۸۴۰۸۹
نویسنده احمدرضا حجارزاده - روزنامه‌نگار
این هنرمند در پاسخ به این سؤال که امسال سه نمایشگاه گروهی در گالری زرنا برگزار کردید که تجسم هنر و اکنون انعکاس هنر، عناوین دو مورد از آنهاست. در برپایی این نمایشگاه‌ها چه هدف و رویکردی دنبال شده و آیا از نظر انتخاب آثار و هنرمندان شرکت‌کننده، وجه اشتراکی با هم داشتند، می‌گوید: همان‌طور که اشاره کردید تا الان چند نمایشگاه در گالری زرنا برگزار شده که عناوین آن‌ها به نوعی همخوانی دارند و قصد دارم این عناوین را به صورت مجموعه‌وار برای نمایشگاه‌ها انتخاب و ارائه بکنم. آثار در تمامی این نمایشگاه‌ها از نظر کلیت فضای کار، موضوع، تکنیک وجه اشتراک خواهند داشت، حتی تعدادی از هنرمندان در این نمایشگاه‌ها به طور ثابت شرکت کرده‌اند و به نوعی پایبند به مجموعه هنری ما هستند که باعث خوشحالی است. هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها این است که بتوانم به عنوان راهنما هنرمندان را همراهی کنم و در جهت پیشرفت کارشان موثر باشم.

او در پایان در پاسخ به این سؤال که چرا برای گردآوری آثار در نمایشگاه‌های هنری، فراخوان و موضوع خاصی که متناسب با فضای روز جامعه باشد، مشخص نمی‌کنید تا هنرمندان، آثاری در مدیوم‌های متفاوت، اما با یک ایده واحد را آماده کنند و به نمایش بگذارند، بیان کرد: تا امروز نمایشگاه‌های برگزارشده از نظر موضوع، ایده و تکنیک اجرا آزاد در نظر گرفته شده‌اند. ترجیح می‌دهم یک موضوع واحد را انتخاب نکنم، زیرا یک موضوع از نظر تعدادی هنرمند دغدغه محسوب می‌شود و می‌تواند قابل اجرا باشد، از طرفی هر هنرمند در قالب اثری خودش را بیان و مصور می‌کند و این‌که وقتی آثار به صورت مجموعه‌ای از اذهان، نگاه‌ها و تکنیک‌ها خلق و جمع‌آوری بشود، برای من به عنوان گردآورنده جذاب‌تر خواهد بود تا این‌که یک موضوع واحد از پیش تعیین‌شده باشد. با این‌حال در آینده ممکن است نمایشگاهی با موضوع واحد نیز ارائه و برگزار بکنم. آثار این نمایشگاه مانند نمایشگاه‌های پیشین براساس کیفیت، محتوا و خلاقیت هنرمند انتخاب شده‌اند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها