کورنگ‌بهشتی خبر داد:

تهیه و ابلاغ سالانه حدود ۴۰۰ طرح در اداره کل طراحی شهرداری اصفهان

مدیرکل طراحی شهرداری اصفهان با اشاره به تهیه و ابلاغ سالانه حدود ۴۰۰ طرح در این اداره کل گفت: از بین طرح‌های ابلاغی، حدود ۵۰ درصد مربوط به دستور کار برنامه و بودجه سال بود و مابقی در خصوص بازنگری و تغییرات مورد درخواست حوزه‌های اجرایی است.
کد خبر: ۱۳۸۴۰۷۱

جام جم آنلاین اصفهان ؛ سعید کورنگ‌بهشتی در همایش تخصصی بررسی وضعیت کیفی طرح‌های عمرانی که با حضور گروه نظارتی کمیسیون عمرانی، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، همچنین مدیران و کارشناسان اداره کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به تغییر فرایند بودجه قرار است تهیه نقشه‌های فاز یک پروژه‌های سال آینده نیز قبل از تصویب بودجه انجام شود که خود باعث افزایش شدید حجم فعالیت کارشناسان خواهد بود، لذا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا حداقل ۵۰ درصد از طرح‌های عمرانی از طریق برون‌سپاری و با استفاده از ظرفیت‌های مهندسان و شرکت‌های مشاور استان و کشور انجام شود.

وی با اشاره به تهیه و ابلاغ سالانه حدود ۴۰۰ طرح در اداره کل طراحی شهرداری اصفهان، گفت: از بین طرح‌های ابلاغی، حدود ۵۰ درصد مربوط به دستور کار برنامه و بودجه سال بود و مابقی در خصوص بازنگری و تغییرات مورد درخواست حوزه‌های اجرایی است.

مدیرکل طراحی شهرداری اصفهان در خصوص کیفیت طرح‌های عمرانی، گفت: موضوع کیفیت در سه مرحله ارزیابی می‌شود، در مرحله نخست قبل از اجرا و در مرحله مطالعات و طراحی خواهد بود که نقش کارشناسان طراحی در این مرحله بسیار جدی است و مرحله دوم حین اجرا و بیشتر مربوط به موضوعات نظارتی و مرحله سوم در دوره بهره‌برداری است که در دستور کار مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) است.

وی تصریح کرد: وظیفه کارشناسان طراحی نخست حساسیت و پایبندی به دستورالعمل‌ها و قوانین است؛ داشتن تجربه و مطالعه کافی در این خصوص و استفاده مستمر از منابع و مراجع فنی از جمله مقررات ملی ساختمان، آئین‌نامه‌ها و نشریات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و توجه به بازخوردها از دیگر مسائل تأثیرگذار بر کیفیت پروژه‌های عمرانی خواهد بود.

برای کاهش هزینه‌ها نباید طرح، کیفیت خود را از دست بدهد

مصطفی بهبهانی، مسئول گروه نظارت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به نکاتی در خصوص لزوم حفظ کیفیت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، گفت: تغییرات طرح‌ها حین اجرا باید با هماهنگی طراح باشد، از این‌رو لازم است نظارت عالی از سوی اداره کل طراحی در زمان اجرای پروژه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای کاهش هزینه‌ها نباید طرح، کیفیت خود را از دست بدهد، تصریح کرد: یکی از نکاتی که بیشتر باید به آن توجه شود، پیش‌بینی و اجرای دقیق وال‌پست‌ها برای حفظ دیوارها در زمان زلزله است که از سال ۹۸ الزامی شده است.

مسئول گروه نظارت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در مباحث چهارم و ششم مقررات ملی ساختمان موارد مهمی در این زمینه دیده شده است که باید رعایت شود، همچنین عایق‌بندی‌ها و مدیریت انرژی نیز مطابق مبحث نوزدهم باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این همایش گزارش‌های مصوری در خصوص بعضی نقاط ضعف در پروژه‌های عمرانی در دست اجرا ارائه و مقرر شد ضمن توجه بیشتر تمام دست‌اندرکاران طرح‌های عمرانی، برنامه‌ریزی نظارت جامع‌تری نیز در طول سال از طرح‌های در دست اجرا به‌عمل آید.

هاجر مقضی ، خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها