شاید این سوال برای بسیاری از شما هم پیش‌آمده باشد که، آیا طلا پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خوبی است یا نه؟ با توجه به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و با توجه به نوسانات بازار دلار، ارز و همچنین مشکلات اقتصادی کشورها و موارد دیگر، بسیاری از مردم جهان اقدام به سرمایه‌گذاری روی طلا کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند تا برای آینده خود، پس انداز پول با طلا را جایگزین کنند.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۷۷

در شرایط تورم، ارزش پول به تدریج کاسته شده و در صورت نگهداری پول نقد یا سپرده‌ی پولی، قدرت خرید به مرور زمان کاسته می‌شود. در چنین زمانی راه عاقلانه برای حفط سرمایه خانواده‌ها این است که دارایی‌هایی نگهداری کنند که از نوسانات تورم مسون باشند و به مرور زمان قدرت خرید را ثابت نگاه دارند. بر خلاف پول‌کاغذی و سپرده‌های پولی، طلا ارزش خود را در طی سالیان زیاد حفظ می‌کند. در مورد سرمایه‌گذاری روی طلا داستان کمی متفاوت است. اگر بخواهید پس‌انداز پول با طلا را به عنوان یک محل درآمد و شغل اصلی خود انتخاب کنید. حتما باید تخصص کافی در مورد معاملات آن داشه باشید تا بتوانید تحلیل درستی از بازار داشته باشید. اما اگر قصد شما تنها نگهداری دارایی باشد نیاز به دانش مالی ندارید و فقط باید مراقب باشید که طلای تقلبی به شما نفروشند. برای جلوگیری از کلاه برداری‌های احتمالی لازم است در وهله‌ی اول از مراکز معتبر مانند گالری روبی خرید انجام دهید و در مرحله بعد، طلا را حتما با فاکتوری که به امضای فروشنده رسیده باشد و مهر مغازه، تاریخ خرید و نام فروشنده را قید کرده باشد، خریدرای کنید. اگر مایلید بدانید که به راستی سرمایه‌گذاری روی طلا برای آینده مناسب است یا نه با ما همراه باشید.   

 

چند دلیل مهم برای انتخاب طلا به عنوان سرمایه گذاری طولانی مدت

 

از زمان‌های قدیم، مردم طلا را راهی برای انتقال و حفظ ثروت خود از نسلی به نسل دیگر می‌دانستند و برای خواص منحصر به فرد این فلز گران‌بها ارزش زیادی قائل بوده‌اند. طلا در قرون واعصار گذشته کارایی بسیاری داشته است. تمام طلاهایی که از بدو خلقت بشر تا امروز استخراج شده، همه موجود است. طلا همواره متقاضی دارد و چه به عنوان وسیله ی ذخیره ارزش و چه به عنوان یک کانی ارزشمند در فعالیت‌های صنعتی و چه به عنوان یک وسیله‌ی زینتی، مورد استفاده و قبول تمام کشورها بوده است. در کنار تمام مزایایی که طلا دارد، علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت حائز اهمیت نماید. از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

 

طلا گزینه مناسب در مقابل تورم اقتصادی

 

وقتی صحبت از سرمایه گذاری می‌شود، باید بدانید که تنها عاملی که می‌تواند سرمایه شما را به خطر بیاندازد، تورم است. در نتیجه هرگز نباید سرمایه خود را به صورت نقدی نگهدارید زیرا ارزش پول با تورم کاسته می‌شود. در عوض می‌توانید از طریق پس‌انداز پول با طلا یا سایر دارائی‌های مطمئن از سرمایه خود محافظت نمائید.  

 

خرید طلا راهی مناسب برای پس‌انداز مباغ اندک پول

 

وقتی درآمد منظمی دارید پس انداز پول برای آینده ضروری است. با این حال، وقتی املاک و مستغلات را به عنوان سرمایه‌گذاری خود انتخاب می‌کنید. نمی‌توانید مبالغ کمی را سرمایه‌گذاری کنید. در این راستا ساده‌ترین کار پس‌انداز پول با طلا است. این کار از پول شما محافظت کرده و در دراز مدت بازدهی خوبی خواهد داشت.    

 

خرید و فروش بسیار آسان  طلا در بازار

 

به راحتی می توانید طلا را از هر طلا فروشی در نزدیکی خود خریداری کنید. با این حال، بهتر است که آن را از یک طلا فروشی مورد اعتماد بخرید که می‌تواند گواهی ضمانت را روی محصول ارائه دهد. بهترین مزیت خرید از مراکز معتبری مانند گالری خرید طلا روبی، این است که کیفیت اصلی را بدون هیچگونه خطری خریداری می‎کنید. همچنین رسیدهای مناسبی برای مرجوع در آینده خواهید داشت.

آیا طلا پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خوبی است؟

 

خرید طلا نیاز به تعمیرات و نگهداری ندارد

 

بهترین قسمت سرمایه‌گذاری روی طلا این است که استهلاک آن بسیار کم است و می‌توانید آنها را به راحتی چندین سال در مکانی امن نگهداری کنید. تصور کنید اگر در خرید ساختمان سرمایه‌گذاری می‌کردید، باید آن‌ را به طور مداوم تعمیر و نگهداری می‌کردید.

 

طلا در گذر زمان فرسوده نمی‌شود

 

بر خلاف سایر سرمایه‌گذاری‌ها مانند ساختمان، با خرید طلا و سایر زیورآلات مانند خرید گردنبند طلا، با وجودی که آن را دائم در انگشت خود قرار می‎دهید و دائم در معرض عوامل مختلفی قرار می‌گیرد، اما با این حال با گذر زمان فرسوده نمی‌شود و قیمت طلا به دلیل قدمت زیاد آن کاهش نمی‌یابد.

 

خرید طلای کم اجرت

 

یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری روی طلا این است که، به سراغ خرید طلای کم اجرت یا دست دوم بروید. این نوع خرید از قدیم به عنوان روشی خانگی برای پس‌انداز پول با طلا مرسوم بوده است. در این روش علاوه بر اینکه با هزینه کمتری می‌توانید طلا بخرید، در هنگام فروش هم ضرر کمتری می‌کنید. چون در هنگام خرید طلای دست دوم مانند خرید انگشتر طلا، شما دیگر مجبور نیستید اجرت کاری که روی آن انجام شده را بپردازید و در واقع شما فقط هزینه خود طلایی که می‌خرید را می‌پردازید.

 

همچنین از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری روی طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

·        طلا در هرزمان به آسانی به پول نقد تبدیل می‌شود و  به همین دلیل خرید و فروش آن بسیار ساده است.

 

·        با توجه به قیمت و تنوع در بازار، می‌توانید به راحتی با توجه به میزان بودجه و سرمایه‌ای دارید از طریق خرید آنلاین طلا اقدام به خرید نمائید.

 

·        خرید و فروش طلا ریسک بسیار پایینی دارد و میزان ضرر در این نوع سرمایه‌گذاری نسبت به انواع مشابه آن، بسیار کمتر است.

 

کلام آخر

 

از قدیم خانم‌ها طلا را پشتوانه زندگی خود می‌دانستند. چون همیشه ارزش آن در حال افزایش است. اما از دید آقایان، سهولت نقد شوندگی طلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما در این بین، تنها نکته حائز اهمیت این است که در هنگام خرید آنلاین طلا با مراجعه به فروشگاه‌های معتبری مانند گالری روبی از صحت خرید خود اطمینان حاصل نمائید.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها