سردار اشتری در مراسم افتتاح نمایشگاه ایپاس تاکید کرد

آمادگی پلیس برای صادرات تجهیزات خود به دیگر کشور‌ها

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی دیروز با حضور شرکت‌های دانش بنیان و ۳۶نماینده از شرکت‌های خارجی افتتاح شد. در این نمایشگاه، شرکت‌های فعال حوزه امنیت و تجهیزات پلیسی، آخرین تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۱۳۸۳۷۳۹
نویسنده معصومه ملکی - گروه حوادث
به گزارش جام جم آنلاین ، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی‌انتظامی در این مراسم گفت: پلیس در ۴۳سال گذشته در حال رشد بوده است. ادعا داریم در سال‌های اخیر سرعت و شتاب بیشتری هم داشته‌ایم. معتقدیم پلیس برای امنیت مردم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با افرادی که جرایمی را انجام می‌دهند باید چند گام جلوتر باشد. وی تصریح کرد: امروز امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی همه دولت‌ها و نظام‌ها در جهان تلقی می‌شود. هر دولتی که بخواهد به اهداف خود دست یابد، باید در سایه امنیت این اقدامات را انجام دهد. باید بگویم رشد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مناسب در گرو امنیت است. امروز به‌واسطه تلاش پلیس، نیرو‌های مسلح، همکاری مردم و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب، امنیت را مردم در کشور احساس می‌کنند.

فرمانده فراجا گفت: امروز در حوزه تجهیزات نیازمندی‌هایی را که داریم با کمک نخبگان خود در داخل کشور تهیه می‌کنیم و این برای پلیس جمهوری اسلامی ایران افتخاری است که بخش اعظمی از تجهیزاتش را نخبگان، صنعتگران و هنرمندان داخلی تولید کرده‌اند و در حال تولید آن هستند. حتی امروزه آمادگی داریم که تجهیزات خود را به بسیاری از کشور‌ها صادر کنیم و برخی کشور‌ها نیز در زمینه استفاده از این تجهیزات با ما قرارداد همکاری دارند. همچنین از تجربیات کشور‌های دیگر نیز استفاده کرده‌ایم. دانشی که در کشور‌ها وجود دارد، متعلق به همه است و باید از آن استفاده کنیم. این دریچه دو طرفه‌ای بوده که باز است.

سردار اشتری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قول‌هایی برای تامین اعتبار خرید و نصب دوربین روی البسه ماموران داده‌اند، البته همان‌طور که می‌دانید برخی از البسه ماموران ما نیز دوربین دارد. ما به تجهیزات دیگری نیز نیاز داریم که نمایندگان مجلس باید در این‌خصوص به ما کمک کنند و خوشبختانه آن‌ها قول‌هایی هم در داده‌اند که امیدواریم اجرایی شود.

سردار درویش، مدیر عامل تعاون فراجا نیز با گزارشی درباره نمایشگاه امسال گفت: امسال علاوه بر شرکت‌های داخلی کشورمان، ۳۶نماینده از کشور‌های خارجی با ۲۰برند معتبر حضور دارند. در نمایشگاه امسال تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پلیسی و امنیت، محصولات خود را ارائه کردند. یکی از این شرکت‌ها دستگاه و نرم افزاری تولید کرده بود که به‌راحتی می‌توانست به تشخیص چهره فوری افراد اقدام کند. کارشناس این شرکت درباره نحوه کار این نرم‌افزار گفت: این دستگاه کمک خوبی برای پلیس می‌تواند باشد، چراکه وقتی از این نرم‌افزار استفاده می‌کند، پلیس می‌تواند با ثبت تصاویر و بررسی آن در سایت ثبت احوال مشخصات آن‌ها را به دست بیاورد و زودتر به هویت متهمان دسترسی پیدا کند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها